مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

عنوان پروپوزال: بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای در کاهش علائم افسردگی و بهبود سبک های مقابله ای دانش آموزان دختر دبیرستانی ساکن خوابگاه های شهرستان قاین

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال آماده : بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای در کاهش علائم افسردگی و بهبود سبک های مقابله ای دانش آموزان دختر دبیرستانی ساکن خوابگاه های شهرستان قاین

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

هرگونه تغییر در زندگی انسان اعم از خوشایند و ناخوشایند مستلزم نوعی سازگاری مجدد است. راهبردهایی که فرد به هنگام مواجهه با تعارض و اضطراب و استرس جهت کاهش آن به کار می برد که به آن راهبردهای مقابله ای گفته می شود. این راهبردها می توانند کارآمد یا ناکارآمد باشند. روش های مقابله با تغییرات زندگی و تنش های حاصله از این تغییرات در افراد مختلف و بر حسب موقعیت های گوناگون متفاوت است. راهبردهای مقابله[۱] مجموعه ای از تلاش های شناختی و رفتاری فرد است که در جهت تعبیر و تفسیر و اصلاح یک وضعیت تنش زا به کار می رود و منجر به کاهش رنج ناشی از آن می شود. دو راهبرد اصلی مقابله عبارتند از: راهبرد مقابله ای هیجان مدار[۲] که شامل کوشش هایی جهت تنظیم پیامدهای هیجانی واقعه تنش زاست و تعادل عاطفی و هیجانی را از طریق کنترل هیجانات حاصله از موقعیت تنش زا حفظ می کنند و راهبرد مقابله ای مساله دار[۳] شامل اقدامات سازنده فرد در رابطه با شرایط تنش زا است و سعی دارد تا منبع تنیدگی را حذف کرده یا تغییر دهد (غضنفری و قدم پور، ۱۳۸۷).

……

مرور منابع:

ذوقی و همکاران (۱۳۹۰) اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری را بر اختلال استرس  و افسردگی در جانبازان مورد بررسی قرار دادند. تعداد ۲۴ نفر از جانبازان شهر همدان به صورت تصادفی به دو گروه مهارت مقابله ای و کنترل تقسیم شدند. آزمودنی ها به مدت ۱۰ جلسه ۲ ساعته تحت آموزش مهارت های مقابله ای قرار گرفتند. در این تحقیق از پرسشنامه افسردگی بک (BDI) برای جمع آوری داده ها استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که میان دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ شدت اختلال استرس و افسردگی پس از آموزش مهارت های مقابله ای تفاوت معنی دار وجود داشت.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- آموزش مهارت های مقابله ای باعث کاهش علائم افسردگی دانش آموزان دختر دبیرستانی ساکن خوابگاه های شهرستان قاین می شود.

۱- آموزش مهارت های مقابله ای باعث بهبود سبک های مقابله ای دانش آموزان دختر دبیرستانی ساکن خوابگاه های شهرستان قاین می شود.

………….

 

 

 

 

 

2021-12-19
كد : 2701
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .