مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

عنوان پروپوزال آماده روانشناسی: مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده روانشناسی: مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

قسمت هایی از پروپوزال:
بیان مسأله:
گروهی از دانش آموزان هستند که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است و هوششان کم و بیش عادی و در مواقعی از همسالان خود بیشتر می باشد. به خوبی صحبت می کنند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، ولی وقتی برای یادگیری خواندن، نوشتن و حساب به مدرسه می روند، دچار مشکلات جدی می شوند و به اصطلاح گفته می¬شود این کودکان دارای ناتوانی یادگیری هستند. این کودکان در ابتدا اطمینان کافی به پیشرفت تحصیلی خود دارند، به تدریج در می یابند که سایر کودکان وضع درسی بهتری از آنان دارند و با گذشت چندماهی از سال اول تحصیلی در دبستان کم کم خود را متفاوت از دیگران می بینند و چه بسا احساس خودکم بینی به آن ها دست می دهد و اندک اندک اضطراب و بی اعتمادی در این کودکان ایجاد می شود و مشکلات را کاملاً درونی و گاه به کلی درمان ناپذیر می کند. مسائل روانی ناشی از ناتوانی در یادگیری می تواند در زمینه های گوناگون روان شناختی و تحصیلی فرد تأثیر منفی بگذارند (بویل و فورچلی ، ۲۰۱۸).
متغیر دیگری که جای خالی آن در بسیاری از پژوهش ها دیده می شود و می تواند بر بسیاری از تبیین ها در مورد دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری تأثیر بگذارد، حساسیت اضطرابی است. دانش¬آموز با ناتوانی یادگیری با وجود هوش بهنجار، عملاً نمي¬تواند با كلاس همراه گردد. به همين جهت اغلب اين افراد را به منزله¬ي فرد عقب مانده، تنبل يا بي¬انگيزه مي¬پندارند و از لحاظ احساسي و ارزشي آنان را طرد مي¬نمايند كه اين خود به مرور زمان زمينه را براي دگرگوني¬هاي رفتاري هيجاني در آن¬ها فراهم مي¬آورد. چرا كه از طرفي اضطراب آن¬ها در مقابل تقاضاهايي كه زبان گفتاری و نوشتاري ايجاب مي¬كند، افزايش مي¬يابد و پس از شكست¬هاي مستمر و يأس ناشي ازنارساخوانی، نارسانويسي و محاسبه¬ی درست، دچار احساس شرم و تحقير مي¬شوند كه با گذشت زمان اين احساس¬ها عميق¬تر مي¬گردد؛ به گونه¬اي كه در بزرگسالي احساس خشم، اضطراب، افسردگي و عزت نفس پایین نشان می¬دهد (احدی و کاکاوند، ۱۳۸۲).
……
مرور منابع:
کشمیری (۱۳۸۸) در مطالعه ای مقایسه ای به این نتیجه دست یافت که در دو عامل رفتارهای غیراجتماعی و تکانشی/پرخاشگری و نیز در نمره ی کل مقیاس مهارت های اجتماعی تفاوت های معنی داری بین دو گروه دانش آموزان با ناتوانی یادگیری و عادی وجود دارد.
………..
فرضيه‏هاي تحقیق:
۱- بین مهارت های اجتماعی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.
۲- بین حساسیت اضطرابی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.
۳- بین فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.
………….

2021-10-23
كد : 3994
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .