مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

دانلود پروپوزال آماده روانشناسی: مقایسه مولفه های شخصیت و سبک های مقابله ای در مراجعه کنندگان اقدام به خود سوزی و عادی

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده روانشناسی: مقایسه مولفه های شخصیت و سبک های مقابله ای در مراجعه کنندگان اقدام به خود سوزی و عادی

قسمت هایی از پروپوزال:
بیان مسأله:
خودکشی یکی از مشکلات عمده بهداشتی است (ناک و باناجی، ۲۰۱۶). هر ساله یک میلیون نفر بر اثر خودکشی می¬میرند (گرزیوا، کوکمین و کوکمین، ۲۰۱۸). طیف رفتار خودکشی دارای دامنه¬ای از فکر خودکشی، تهدید به خودکشی و اقدام به خودکشی تا خودکشی کامل است (شافر و پفر، ۲۰۱۷). اکثر کسانی که گرایش به خودکشی دارند، در اصل نمی¬خواهند بمیرند، آن¬ها صرفا می¬خواهند به درد و رنج-شان (واقعی یا خیالی) پایان دهند و به عبارتی آن¬ها نیازمند به کمک هستند (آذر، نوحی و شفیعی کندانی، ۱۳۹۱).
در جوامع مختلف میزان خودسوزی از بین بستری¬شدگان سوختگی از ۳۷ درصد تا ۴۰ درصد متغیر است. در ایران پژوهش¬هایی که در بعضی از استان¬ها از جمله ایلام، خوزستان و تهران صورت گرفته است از بین انواع روش¬های خودکشی ۳/۳۵ درصد به خودسوزی مربوط بوده است (نخعی و طبیعی، ۱۳۸۹). بازبینی بررسی¬های انجام شده در زمینه ویژگی¬های شخصیتی و شیوه¬های رویارویی افراد اقدام¬کننده به خودسوزی نشان می¬دهد که درصد بالایی از این افراد با مشکلات یا اختلال¬های شخصیتی روبرو هستند (شاکری، پرویزی¬فرد، صادقی و مرادی، ۱۳۸۴)…….
مرور منابع:
حمدزاده، عزتی، سعیدی و نصیری (۱۳۹۱) در پژوهش خود تحت عنوان سبک‌‌های ‌مقابله‌‌‌ای و رفتارهای خودمراقبتی در بیماران مبتلا به دیابت نشان دادند که: كاركنان مراكز بهداشتي درماني ديابت بخصوص پرستاران با تشويق بيماران به كاربرد سبك‌ها و روش‌هاي كارآمد مقابله با تنش در ارتقاي خود مراقبتي بيماران ديابتي و سازگاري با اين بيماري مزمن گام مناسبي بردارند.
………..
سوالات تحقیق:
۱- آیا بین مولفه¬های پنج¬گانه شخصیت (روان¬رنجورخویی، برون¬گرایی، پذیرش، توافق و وظیفه-شناسی) در مراجعه¬کنندگان اقدام کننده به خودسوزی و عادی بستری شده در بیمارستان امام خمینی (ره) تفاوت معنی دار وجود دارد؟
۲- آیا بین سبک مقابله مسئله¬مدار و هیجان مدار در مراجعه کنندگان اقدام کننده به خودسوزی و عادی بستری شده در بیمارستان امام خمینی (ره) تفاوت معنی دار وجود دارد؟
………….

2021-10-23
كد : 3997
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .