مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

تعیین اثر بخشی روان درمانی گروهی به روش شناختی-رفتاری بر کیفیت زندگی و شادکامی بیماران سوختگی

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: تعیین اثر بخشی روان درمانی گروهی به روش شناختی-رفتاری بر کیفیت زندگی و شادکامی بیماران سوختگی

 

دانلود پروپوزال آماده روانشناسی و پزشکی و پرستاری با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال روش تحقیق و آماده کردن پایان نامه روانشناسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

سوختگی[۱] مشکلی همزاد با کشف آتش است که با پیشرفت تکنولوژی ابعاد گسترده تری یافته و همواره یکی از معضلات جوامع بشری محسوب می­شود. بروز سوختگی برای هر انسانی می­تواند آغاز یک فاجعه باشد. فاجعه­ای که ممکن است با ایجاد نواقص جسمی و ظاهری ناهنجار فرد را از نظر روانی و جسمانی برای همیشه ناتوان ساخته و خسارات فراوانی منجمله خسارات اقتصادی به فرد، خانواده و جامعه تحمیل نماید (نورصالحی و قلی پور ،۱۳۹۰). تجارب بالینی بازماندگان سوختگی، گویای آن است که این سانحه با تنشی ویرانگر همراه است و می تواند منجر به تغییرات پایدار روانی و جسمی در فرد گردد (لیجوکو[۲]، ۲۰۱۷)  .مطالعات (هرندون[۳]، ۲۰۱۵) نشان داده است چنانچه قربانی سوختگی زنده بماند، چالش جسمی و روانی عظیمی را پیش رو خواهد داشت و تمامی جنبه های زندگی وی دستخوش تغییر خواهد شد. به همین سبب است که این پدیده، حداقل از نظر ناتوانی دراز مدتی که ایجاد می­کند، در جهان و خصوصا کشورهای در حال توسعه به صورت یک معضل عظیم بهداشتی باقی مانده است (چرچ[۴]، ۲۰۱۸)……

مرور منابع:

آقاباقری و همکاران (۱۳۹۱)، در پژوهشی به بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن بر افزایش کیفیت زندگی، بهزیستی ذهنی و امید بیماران مبتلا به ام اس پرداختند. یافته­های پژوهش نشان داد که میانگین نمرات کیفیت زندگی، بهزیستی ذهنی و امید گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به صورت معناداری افزایش یافت. آنها بر اساس اطلاعات بدست آمده از پژوهش نیمه آزمایشی خود ، به این نتیجه رسیدند که در مان شناختی مبتنی بر حضور ذهن بر افزایش کیفیت زندگی، بهزیستی ذهنی و امید به مبتلایان به بیماری ام اس موثر است.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

  1. روان درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر کیفیت زندگی بیماران سوختگی مراجعه کننده به بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه مؤثر است.
  2. روان درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر شادکامی بیماران سوختگی مراجعه کننده به بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه مؤثر است.

………….

 

 

 

[۱] . Burn

[۲]. liechukwu

[۳] .Herndon

[۴] .Church

2022-03-01
كد : 3137
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .