مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

تأثیر آموزش گروهی فرزندپروری مثبت بر کاهش علائم سلوکی کودکان ۶ تا ۴ سال و تنیدگی والديني مادران آنان

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    450,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: تأثیر آموزش گروهی فرزندپروری مثبت بر کاهش علائم سلوکی کودکان ۶ تا ۴ سال و تنیدگی والديني مادران آنان

قسمت هایی از پروپوزال:
بیان مسأله:
درگذشته برخی از پژوهشگران بر این باور بودند که مشکلات رفتاری کودکان ناشی از نارسایی¬¬های تحول است که با گذشت زمان پشت سر گذاشته خواهد شد. واقعیت این است که اگر چه این فرایند تحول و تغییرات سریع همراه آن نمی¬تواند فاقد ناپایداری رفتاری باشد، اما باید توجه داشت بسیاری از کودکانی که در سال¬های نخستین کودکی واجد مشکلات عاطفی و رفتاری هستند نه تنها به سادگی از آن عبور نمی¬کنند، بلکه ممکن است تا دوران بلوغ و بزرگسالی این مشکلات دوام یابند همچنین مطالعات مختلف بیانگر آن است که کودکانی که مشکلات رفتاری آنان در سنین پایین¬تری شروع شده است بیشتر احتمال دارد که پیش آگهی بدتر واختلال پایدارتری را در طول عمر نشان دهند (گیمپل و هالند ، ۲۰۱۷). بی-توجهی به این مشکلات در دوران کودکی می¬تواند با پیامدهای طولانی مدت و منفی زیادی از جمله افت تحصیلی (بیدرمن، کانرز، استیفن و فارن ، ۲۰۱۶)، سوء مصرف مواد و فعالیت¬های جنایت¬کارانه در دوران بزرگسالی همراه گردد (فایرچیلد، ون گوزن، استولری و اتیکن ، ۲۰۱۸). علاوه بر این، در مطالعات طولی انجام شده مشخص شده است که یک پیامد بلند مدت ناشی از مشکلات سلوکی کودکان برای افراد خانواده، دوستان، جامعه و حتی نسل بعدی آنان به دنبال می آید (اینگولدسی، کوهل، مک ماهان، لنگوا، ۲۰۱۸). در این بین والدین کودکان دچار مشکلات سلوکی بیشترین فشار و تنیدگی را تجربه می¬کنند. تجربه تنیدگی والدینی برای هر دو والد تنیدگی زاست، اما مادران بیش از پدران تنیدگی ولدینی را تجربه می¬کنند (کریزی و جارویس ، ۲۰۱۵، به نقل از دادستان و همکاران، ۱۳۸۵). و این به سبب ساعت¬های طولانی است که مادران با کودک در ارتباطند و توجه و نظارت بیشتری به کودک دارند که این توجه و نظارت همیشگی خود می¬تواند منبع تنیدگی برای مادران باشد (شک و سانگ ، ۱۹۹۳، به نقل از دادستان، احمدی ازغندی و حسن آبادی، ۱۳۸۵). تنیدگی نه تنها آثار منفی بر سلامت مادر، بلکه تاثیرات نامطلوبی برکودک می¬گذارد (مک گایر و همکاران، ۲۰۱۷).
……
مرور منابع:
فرزاد فر و هومن (۱۳۸۶) به بررسی تأثیر آموزش مهارت¬های فرزندپروری بر کاهش تنیدگی والدین و مشکلات رفتاری در کودکان آنها پرداختند. نتایج این پژوهش نشان داد که مادران گروه آزمایش در مقایسه با مادران گروه کنترل سطح تنیدگی کمتری را گزارش کردند و کودکان این مادران مشکلات رفتاری کمتری را نسبت به مادران گروه گواه نشان دادند.
………..
فرضيه‏هاي تحقیق:
۱٫ آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به شیوه گروهی باعث کاهش علائم مشکلات سلوکی در کودکان ۴ تا ۶ سال مهدهای کودک اهواز می شود.
۲٫ آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به شیوه گروهی باعث کاهش تنیدگی والدینی در مادران کودکان ۴ تا ۶ ساله مهدهای کودک اهواز می شود.
………….

2021-10-23
كد : 3929
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .