مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسی مقایسه ای سلامت روان و میزان مشارکت جویی اجتماعی کودکان و نوجوانان دختر و پسر خانواده های تک فرزند با خانواده های چند فرزند

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: بررسی مقایسه ای سلامت روان و میزان مشارکت جویی اجتماعی کودکان و نوجوانان دختر و پسر خانواده های تک فرزند با خانواده های چند فرزند

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

خانواده در سطح جهانی تحت تأثیر تحولات اجتماعی دهه های گذشته با تغییرات، چالش ها، مسائل و نیازهای جدیدی مواجه شده، که این تحولات موجب تغییراتی در ساختار خانواده شده است. امروزه گرایش های متفاوتی از ساختار خانواده در جوامع دیده می شود و به نظر می رسد که تغییرات بزرگی از آنچه به عنوان خانواده سنتی می شناسیم به سوی خانواده های مدرن امروزی در حال وقوع است. یکی از این تغییرات، کوچک شدن بعد خانواده در دهه های گذشته بوده است. این تغییر در ساخت خانواده ممکن است به افزایش خانواده های تک فرزندی منجر شود. افزایش سن ازدواج، توجیهات اقتصادی و اشتغال زنان از جمله مهم ترین دلایل تردید خانواده ها برای داشتن چندین فرزند است (بریتون و پریوکس، ۲۰۱۸).

بسیاری از خانواده ها معتقدند که اگر یک فرزند داشته باشند و بتوانند امکانات مورد نیاز وی را به بهترین شکل تأمین کنند، زندگی بدون خطری را خواهند داشت و این امر تمام تردیدهای آنان برای تولد چندین فرزند که شاید به دلایل مختلف قادر به تضمین آینده ای روشن برای آن ها نباشند را برطرف می کند. در میان خانواده های تک فرزندی صمیمیتی عمیق بین والدین و فرزند برقرار است و کودک رقابتی را با خواهران و برادران نخواهد داشت و همچنین والدین تمام توجه خود را معطوف به خود می کنند، از طرفی همین توجه افراطی والدین می تواند باعث چشم پوشی از رفتارهای ناپسند کودک و وابستگی شدید عاطفی بین والدین و کودک شود. در این خانواده ها والدین انتظارات بیشتری را از کودک خود خواهند داشت. این کودکان تمام عمر خود را تحت فشار والدین برای موفقیت در زندگی هستند (ساطوریان، ۱۳۹۲).

……

مرور منابع:

صفائیان (۱۳۹۲) در پژوهش خود با مقایسه ی کودکان تک فرزند و بیش از دو فرزند مشخص نمود که کودکان خانواده های چند فرزندی دارای اختلالات رفتاری بیشتری نسبت به کودکان تک فرزند هستند، همچنین بین مهارت های اجتماعی کودکان تک فرزند و چند فرزند تفاوتی مشاهده نشد.

در پژوهش دیگری که توسط شهیم (۱۳۹۲) انجام گرفت، نتایج پژوهش نشان داد که در گروه تک فرزندان از بین سبک های والدگری: مشارکت والدین، با اختلال رفتاری رابطه منفی و معنی دار دارد اما تنبیه بدنی، اطلاع والدین و اقتدار والدین با اختلال رفتاری رابطه مثبت و معنی دار دارد. همچنین از بین سبک های والدگری: تنبیه بدنی، اطلاع والدین و اقتدار والدین اختلال رفتاری را به طور مثبت و معنی دار پیش بینی می کنند. در حالیکه در گروه چند فرزندان از بین سبک های والدگری: مشارکت والدین، با اختلال رفتاری رابطه منفی و معنی دار دارد اما تنبیه بدنی، اطلاع والدین، اقتدار والدین و نظارت ضعیف با اختلال رفتاری رابطه مثبت و معنی دار دارد. همچنین از بین سبک های والدگری: تنبیه بدنی، اطلاع والدین و نظارت ضعیف اختلال رفتاری را به طور مثبت و معنی دار پیش بینی می کنند.

………………………

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه اصلی:

بین سلامت روان و میزان مشارکت جویی اجتماعی کودکان و نوجوانان دختر و پسر خانواده های تک فرزند با خانواده های چند فرزند تفاوت معناداری وجود دارد.

فرضیه فرعی:

۱-­بین سلامت روان کودکان و نوجوانان دختر و پسر خانواده های تک فرزند با خانواده های چند فرزند تفاوت معناداری وجود دارد.

۲-­بین میزان مشارکت جویی اجتماعی کودکان و نوجوانان خانواده های تک فرزند با خانواده های چند فرزند تفاوت معناداری وجود دارد.

………….

 

 

2021-03-21
كد : 3240
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .