مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بررسی تاثیر راهکارهای پوشش ریسک در بازار سرمایه و تاثیر آن بر تمایل به سرمایه¬گذاری (مورد مطالعه: بازار بورس اوراق بهادار فارس)

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: بررسی تاثیر راهکارهای پوشش ریسک در بازار سرمایه

و تاثیر آن بر تمایل به سرمایه­گذاری

(مورد مطالعه: بازار بورس اوراق بهادار فارس)

نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

مدیریت MBA

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

اصل ثابتي در فرهنگ سرمايه­گذاري وجود دارد مبني بر اينكه سرمايه از ريسك و خطر گريزان است و به سوي بازده و سود تمايل دارد. به همين خاطراست كه سرمايه­گذاران ريسك گريز، از ورود سرمايه خود به جايي كه خطر و ريسك وجود دارد يا افق نامشخصي در برابر سود و اصل سرمايه­شان هست، امتناع مي­كنند. اما آيا مي­توان جايي را پيدا كرد كه سرمايه­گذاري در آن ريسك نداشته باشد؟ ريسك و خطر از دست دادن اصل و فرع سرمايه در همه جا هست، بعضي سرمايه­گذاري­ها پر خطرند و برخي كم خطر. سرمايه­گذار با توجه به ميزان خطر و ريسك سرمايه­گذاري، انتظار سود و بازده متناسب را دارا مي­باشد. معمولا سرمايه­گذاران به وسيله تجزيه و تحليل­هاي مالي خود به دنبال بازده متناسب با توجه به ريسك مربوطه مي­باشند . در يك بازار متعارف كه در آن عوامل بازار واجد اطلاعات مي­باشند، بازده بالا همواره ريسك بالاتري را نيز به دنبال خواهد داشت . اين موضوع موجب مي­شود كه همواره تصميم­گيري جهت سرمايه­گذاري بر اساس روابط ميان ريسك و بازده صورت گيرد و يك سرمايه­گذار همواره دو فاكتور ريسك و بازده را در تجزيه و تحليل و مديريت سبد سرمايه­گذاري­هاي خود مدنظرقرار دهد . به عبارت ديگر، سرمايه­گذاري به عنوان يك تصميم مالي همواره داراي دو مؤلفه ريسك و بازدهي بوده كه مبادله اين دو تركيب­هاي گوناگون سرمايه­گذاري را عرضه مي­كند. از يك طرف، سرمايه­گذاران به دنبال بيشينه كردن عايدي خود از سرمايه­گذاري هستند و از طرف ديگر ، با شرايط عدم اطمينان حاكم بر بازارهاي مالي مواجه مي­باشند كه عامل اخير، دستيابي به عوايد سرمايه­گذاري را با عدم اطمينان مواجه مي سازد(ابزری و دیگران،۱۳۸۶: ۱۲۵).

معمولاً در اقتصاد و بخصوص در سرمايه­گذاري فرض بر اين است كه سرمايه­گذاران منطقي عمل مي­كنند. سرمايه­گذاران منطقي، اطمينان را به عدم اطمينان ترجيح مي­دهند و طبيعي است كه در اين حالت مي­توان گفت سرمايه­گذاران نسبت به ريسك علاقه­اي ندارند، به عبارت دقيقتر سرمايه­گذاران ريسك گريز هستند. يك سرمايه­گذار ريسك گريز ، كسي است كه در ازاي قبول ريسك، انتظار دريافت بازده مناسبي دارد . بايد توجه داشت كه در اين حالت پذيرفتن ريسك يك كار غير منطقي نيست، اگر چه ميزان ريسك خيلي زياد باشد، چون در اين حالت انتظار بازده بالايي نيز وجود دارد . در واقع، سرمايه­گذاران به طور منطقي نمي­توانند انتظار داشته باشند كه بدون قبول ريسك بالا، بازده بالايي كسب كنند. از طرف ديگر تحقيقات انجام شده حاكي از آن است كه افراد در تصميم­گيري­هاي خود تحت شرايط ريسك، به هيچ وجه به صورت منطقي و عقلايي عمل نمي­كنند(ابزری و دیگران،۱۳۸۶: ۱۲۶).

با توسعه بازارهاي مالی در دنیا روز به روز اهمیت و اثرگذاري آن­ها در تمام جنبه­هاي تمدن بشري از جمله اقتصاد و سیاست افزایش یافته است. بحران­هاي مالی ناشی از ریسک­هاي اوراق بهادار یا یک نوع ابزار مالی در یک کشور می­تواند به راحتی زنجیرهايی از بحران­ها را در گستره بزرگی از کشورها ایجاد کند؛ مانند بحران ناشی از وام­هاي رهنی در امریكا در اواخر سال ۲۰۱۵ که بازارهاي مالی دنیا را با مشكلات بسیاري مواجه کرد. همین موضوع سبب شده توجه و حساسیت نسبت به بازارهاي مالی نیز بیشتر شود. در جهان اسلام نیز در سال­هاي اخیر با درک نیاز به توسعه بازارها و ابزارهاي مبتنی بر شریعت اسلامی، که متناسب با اصول اسلامی باشد، بازارهاي مالی اسلامی با سرعت بسیار زیادي در حال توسعه و تجهیز هستند (قلی­زاده و دیگران، ۱۳۹۱).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2022-04-03
كد : 6845
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .