مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران

نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

مدیریت بازرگانی  گرایش بیمه

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

جهان در دهه ۱۹۸۰ شاهد مجموعه تغييراتي در بخش دولتي، از جمله کاهش بي سابقه هزينه ها، کوشش براي افزايش کارايي و اَشکال مختلف خصوصي سازي بوده است. دربيشتر کشورهاي پيشرفته، مؤسسات عمومي مدتهاست به عنوان بخش پراهميتي از بخش دولتي وجود داشته است وباروند خصوصي سازي اندازه واهميت آن رو به کاهش نهاد. نخست در کشورهاي توسعه يافته وسپس در کشورهاي در حال توسعه، خصوصي سازي مؤسسات دولتي وعمومي به يک نهضت جهاني تبديل شده است. تا سال ۱۹۸۷ حدود ۵۷ کشور انواع مؤسسات عمومي را به بخش خصوصي واگذار نموده اند. نهادهاي بين المللي مثل بانک جهاني و صندوق بين المللي پول، خصوصي سازي را به عنوان بخشي ازهر برنامه وام وکمک رساني خود ترويج وترغيب کرده اند. ايده اصلي و تفکر خصوصي سازي اين است که فضاي رقابت و نظام حاکم بر بازار، بنگاه ها و واحدهاي خصوصي را مجبورمي سازد تا عملکرد کاراتر و مناسب تري را نسبت به بخش عمومي داشته باشد. (حنیف زاده، ۱۳۸۹ ) بانک جهاني درراستاي اهداف کلي خود در توسعه اقتصادي و کاهش فقر از خصوصي سازي پشتيباني مي نمايد. با توجه به سالنامه های آماری کشور دو شاخص مهمی که کارایی صنعت بیمه در جهان با آنها سنجیده می شود، در ایران، در سالهایی که صنعت بیمه دولتی شد  درمقایسه با کشورهای منطقه وجهان رتبه پایینی داشته که نشان دهنده کارایی ضعیف این صنعت بوده است. (امیر ارسلانی، ۱۳۷۹)  بخش خصوصي کارآمد مي تواند کمک زيادي به حصول اين اهداف نمايد و خصوصي سازي، اين امر را تسريع مي بخشد. بنظر مي رسد، اگر خصوصي سازي به نحو صحيح اجرا شود، سبب افزايش کارايي، تشويق سرمايه گذاري و ايجاد رشد اقتصادي و اشتغال خواهد شد و منابع دولت را براي برنامه هاي زيربنايي و اجتماعي آزاد خواهد نمود. به طور کلي اهداف خصوصي سازي به دو جز قابل تفکيک است : اهداف اوليه و اهداف ثانويه.

اهداف اوليه عبارت از : کاهش اندازه بخش دولتي از طريق مالکيت و کنترل اقتصادي، افزايش کارايي عمليات مؤسسات اقتصادي، کاهش کسر بودجه و بدهي هاي ملي و در نهايت افزايش رقابت مي باشد.

اهداف ثانويه عبارت از: گسترش بازار سرمايه ( تشويق مالکيت گسترده سهام )، تعديل مقررات (مقررات زدايي)، ايجاد دلبستگي و علاقه در شاغلين شرکتها، تامين منابع مصرف کنندگان، توزيع مناسب درآمدها و در نهايت تعديل يارانه ها و قيمتها مي باشد.

خصوصي سازي در ايران به عنوان ضرورتي براي بهبود وضعيت اقتصادي، کوچک نمودن دولت وافزايش راندمان توليد و خدمات، تقريباً از سال ۱۳۶۸ و بعد از جنگ تحميلي مورد توجه و تاکيد مسئولان و متفکران اقتصادي و سياسي کشور ما قرارگرفته است. درحال حاضربخش هاي مختلف اقتصادي کشور تحت سيطره بخش عمومي ( دولت ) قرار دارند. در حالي که بنظر مي رسد، حضور دولت در فعاليتهاي اقتصادي در صورتي توجيه پذير مي باشد که اولاًً، بخش خصوصي در آن فعاليتها ناتوان باشد ويا انگيزۀ لازم را براي حضور درآن فعاليتها نداشته باشد. ثانياً، حضور دولت در آن فعاليتها علاوه بر انگيزه انتفاعي، از جنبة نياز و منافع ملي وعمومي کشور توجيه پذير باشد. از طرف ديگر با توجه به اين که رشد صنعت بيمه در هرکشور بيانگر توسعه يافتگي آن کشور و افزايش پس اندازهاي ملي ( ناشي از حق بيمه هاي دريافتي ) است. لذا، افزايش رقابت که در نتيجه خصوصي سازي صنعت بيمه ايجاد مي شود، مي تواند به تنوع و توسعه خدمات و فعاليتهاي بيمه اي، افزايش شاخص هاي کارايي صنعت بيمه، تعديل مقررات مانع خصوصي سازي، افزايش تخصيص و بهره وري نيروي کار و شفافيت اطلاعات و غيره منجر مي شود. نخستين هدف خصوصی سازی در صنعت بيمه، تعريف مجدد نقش بيمه مرکزی ايران است به طوريکه بتواند به وظايف هسته ای و اصلی تر خود بپردازد. از جمله اين وظايف بهبود عملکرد مؤثر و کارای صنعت بيمه به نفع عامه و در عين حال آزاد گذاشتن بخش خصوصی برای تلاش بيشتر می باشد.

يکی ديگر از اهداف خصوصی سازی در صنعت بيمه، جذب سرمايه گذاری های بخش خارجی و نيز جذب فن آوری های جديد، مهارت های مديريتی و بالاخره شرکای جديد به منظور رشد و توسعه بنگاه های بيمه ای- اقتصادی می باشد. خصوصی سازی موجب می شود که بنگاه های بيمه ای- اقتصادی از محدوديت های بودجه ای و دخالت های سياسی دولت آزاد شوند ودر اثنای جمع آوری سرمايه خصوصی، اين امکان را بيابد که متحدان جديدی را نيز برای خود فراهم آورند.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2022-04-03
كد : 6839
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .