مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

جهانی سازی بزرگ آینده : یک محرک برای پیشرفت؟ (یک فصل از کتاب)

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

The Next Great Globalization: A Force for Good? (2018)

جهانی سازی بزرگ آینده : یک محرک برای پیشرفت؟ (یک فصل از کتاب)

توضیحات: ۱۰ صفحه انگلیسی، ۱۲ صفحه فارسی (word)

دانلود رایگان مقاله انگلیسی

چکیده فارسی

در سال ۱۹۶۰، کره جنوبی یکی از فقیرترین کشورها در دنیا به شمار می رفت که درآمد متوسط هر فرد کمتر از کشورهای زیادی مانند آفریقا بود. این کشور در تجارت کالا و خدمات به صورت ناچیز با دیگر کشورها در دنیا فعالیت داشت و جریان سرمایه از خارج به کره جنوبی جزئی بود که سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار محاسبه شده است. امروزه، کره جنوبی یکی از شرکتهای ثروتمند است ، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و توسعه کلان شهر سئول یکی از مزایای این کشور است که در سطح جهانی قرار دارد. تجارت جهانی یک ویژگی کلیدی در اقتصاد کره است که بیش از یک سوم از اقتصاد خود را در صادرات صرف کرده است، جریان خالص سالیانه سرمایه خارجی به کره نوبی بیست برابر شده است و بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چه اتفاقی برای کره جنوبی رخ داد تا توانست اینگونه رشد کند ؟ جهانی سازی، افزایش اقتصاد در بازارهای جهانی.

جهانی سازی چیست؟

جهانی سازی یک درد است که اغلب به صورت نادرستی استفاده می شود و می تواند معانی زیادی داشته باشد. این کتاب بر جهانی سازی اقتصادی تمرکز کرده است، راه گشایی اقتصاد ها در جریان کالا، خدمات، سرمایه و تجارت از ملل دیگر است که بازارهای آنان را با خارج یکپارچه می کند.

جهانی سازی اشکال زیادی را به خود می گیرد. هنگامیکه یک نیویورکی به جای خرید یک کادیلاک که در آمریکا ساخته شده است، سفارش یک مرسدس آلمانی را می دهد از فواید فرآیند جهانی سازی استفاده کرده است. هنگامیکه ام جی ام یک دی وی دی فیلم اکشن را به یک نوجوان در سنگاپور می فروشد ، جهانی سازی رخ داده است. هنگامیکه یک شرکت مستقر در لند از برنامه های کامپیوتری هند در بنگلور استفاده می کند، مجددا جهانی سازی رخ داده است. تمامی مثالهای جهانی سازی شامل تجارت های بین المللی، جریان کالا (ماشین مرسدس و دی وی دی) و خدمات (برنامه نویسی کامپیوتر) می شوند. جهانی سازی تجارت در کالا و خدمات طی چهل تا پنجاه سال گذشته رشد گسترده ای داشته است و بیش از ۱ تریلیون دلار در ۱۹۶۰ و امروزه بیش از ۱۵ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

جهانی سازی اقتصادی می تواند شکل های دیگری داشته باشد: حرکت سرمایه و شرکتهای مالی در خارج، این فرآیند جهانی سازی مالی نامیده می شود. هنگامیکه یک سرمایه گذار ژاپنی سهم بورس IBM آمریکا را خریداری می کند، سرمایه از ژاپن به آمریکا حرکت کرده است و خرید یک مثال از جهانی سازی مالی است. وام سیتی بانک به یک سازنده کفش مالزیایی نیز جهانی سازی مالی است. افتتاح دفتر بانک اسپانیایی در سانتیاگو، شیلی یک حرکت دیگر به سمت جهانی سازی مالی است. جهانی سازی مالی همچنین به صورت چشمگیری گسترده شده است. در سال ۱۹۷۵، هنگامیکه اطلاعات جمع آوری می شدند، جریان سرمایه بین المللی بیش از هشت برابر افزایش یافت و امروزه بیش از ۱٫۴ تریلیون دلار در هر سال رسیده است.

فرآیند جهانی سازی یک نام جدید در یک سطح از کشورهایی که اخیرا بازار خود را به جریان کالایی، خدمات و سرمایه از دیگر ملل گشوده اند انتخاب کرده است که اقتصاد نوظهور بازار نامیده می شود. اقتصاد نوظهور بازار و افزایش عظیم تجارت های بین المللی و جریان سرمایه بین المللی نشان می دهد که ما به عصر جدیدی از جهانی سازی وارد شده ایم.

 

دانلود متن کامل فارسی (قیمت ۵۰۰۰ تومان)

 

 

2020-10-07
كد : 1344
وضعيت :‌موجود


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .