مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

مقایسه اثر بخشی درمان شناختی رفتاری و دارویی در اختلال بی میلی جنسی در زنان

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: مقایسه اثر بخشی درمان شناختی رفتاری و دارویی در اختلال بی میلی جنسی در زنان

 

 

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

رفتار و روابط جنسی، مثل خوردن و آشامیدن، جزئی از نیازهای زندگی همه انسان ها و به عبارتی لازمه یک زندگی مشترک سالم است. در برخی از جوامع شرقی، بسیاری از زنان رابطه جنسی را یک رابطه یک طرفه به سود مرد تلقی می کنند و احساس می کنند که در این ارتباط، استثمار جنسی می شوند. اگر زنان بیاموزند که ۵۰ درصد از رابطه زناشویی حق آنهاست، هم خود از این رابطه لذت بیشتری خواهند برد و تخلیه روانی خواهند شد و هم رابطه گرم تری با همسر خود برقرار می کنند و رضایت بیشتری از زندگی زناشویی خود خواهند داشت (صالح زاده و همکاران، ۱۳۹۰).

……

مرور منابع:

صالح زاده و همکاران (۱۳۹۰) اثر بخشي درمان شناختي رفتاري بر ميزان اختلالات جنسي زنان را مورد مطالعه قرار دادند. در مطالعه آنها ۲۰ نفر بيمار زن مبتلا به اختلال کنش جنسي، به تصادف در دو گروه آزمايش (۱۰ نفر) و گواه (۱۰ نفر) قرار گرفتند CBT .طي ۸ جلسه هفتگي با تاكيد بر بازسازي شناختي و اصلاح تحريفات شناختي و آموزش تکنيک هاي رفتاري براي گروه آزمايش به کار گرفته شد. ابزار پيش آزمون و پس آزمون براي هر دو گروه شامل پرسشنامه رضايت زناشويي گلومبک روست بود. تحليل داده ها نشان داد كه درمان شناختي رفتاري به طور معناداري اختلالات كنش جنسي گروه آزمايش را نسبت به گروه كنترل بهبود بخشيده است. ميانگين نمرات اختلال جنسي در پس آزمون، در زيرمقياس هاي بي ارگاسمي، اجتنابگري جنسي، فراواني كم رابطه جنسي، فقدان ارتباط جنسي، فقدان شهوت انگيزي جنسي و فقدان كامروايي جنسي در بيماران گروه آزمايش نسبت به گروه كنترل به طور معناداري پايين تر بود.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه اصلی:

۱- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

فرضیه های فرعی:

۲- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان اختلالات جنسی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۳- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان فقدان رابطه در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۴- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان نارضایتی جنسی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۵- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان فقدان فراوانی رابطه در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۶- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان اجتناب گری جنسی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۷- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان فقدان شهوت انگیزی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

۸- درمان شناختی رفتاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارویی در درمان عدم انقباض مهبلی و بی ارگاسمی در زنان مبتلا به اختلال بی میلی جنسی دارد.

………….

2018-06-22
كد : 819
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .