مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

عنوان پروپوزال آماده روش تحقیق: امکان سنجی صدور اوراق مرابحه در بانکهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال آماده روش تحقیق: امکان سنجی صدور اوراق مرابحه در بانکهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

همزمان با گسترش بازارهای مالی اسلامی، طیف وسیعی از ابزارهای مالی منطبق با قوانین و مقررات اسلامی نیز طراحی شد که یکی از رایج‌ترین آنها، صکوک[۱] نام دارد. در واقع صکوک، جایگزین اوراق قرضه می­ باشد. صکوک عبارتست از گواهی‌هایی با ارزش اسمی یکسان که پس از اتمام عملیات پذیره‌نویسی، بیانگر پرداخت مبلغ اسمی مندرج در آن توسط خریدار به ناشر است و دارندة آن، مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، منافع حاصل از دارایی و یا ذینفع یک پروژه یا یک فعالیت سرمایه‌گذاری خاص می‌شود (اکبریان و شیرازی، ۱۳۸۹).

امروزه اوراق بهادار اسلامی موسوم به صکوک که اوراق مرابحه یکی از انواع ان بشمار می رود از جمله ابزار های مهم تامین مالی در بازار مالی اسلامی بشمار می رود. اوراق مرابحه، اوراق بهاداری هستند که دارندگان آنها به ‌صورت مشاع و به میزان ارزش آن اوراق، مالک دارایی مالی (دینی) هستند که بر اساس قرارداد مرابحه حاصل شده است. این اوراق بازدهی ثابت داشته و قابل فروش در بازار ثانوی می‌باشند. بهر حال صرف نظر از نقش مرابحه در بازار سرمایه، مرا بحه از نظر مبانی حقوق اسلامی یکی از انواع عقد بیع بشمار می رود. اما علی رغم مشروع بودن،  عقد مرابحه در کنار سایر عقود بانکی(نظیر مشارکت مدنی،انواع معاملات مبتنی بر فروش اقساطی،اجاره به شرط تملیک،مضاربه،مزارعه،مساقات،سلف، جعاله و قرض الحسنه) در قانون عملیات بانکی بدون ربا بعنوان یکی از عقود مشروع و مجاز برای پرداخت تسهیلات بانکی معرفی نشده، همچنین در قانون مدنی هم مقررات خاصی در مورد آن وضع نشده است.اما نهایتا با تصویب قانون برنامه پنجم توسعه سه عقد جدید از جمله مرابحه به عقود مجاز قانون عملیات بانکی بدون ربا برای پرداخت تسهیلات بانکی مشروع به سایر عقود اضافه شدند (نظافتیان، ۱۳۹۲).

……

مرور منابع:

اکبریان و شیرازی (۱۳۸۹) برنامه مراحبه کالایی را به عنوان ابزاری نو برای مدیریت نقدینگی مورد مطالعه قرار دادند. در این تحقیق ساختار و مکانیسم برنامه مرابحه کالایی و بخصوص کاربرد آن به عنوان ابزاری برای مدیریت نقدینگی بررسی شد. نتایج آن نشان داد که برنامه مرابحه کالایی یکی از ابزارهای نو برای استفاده کشورهای مسلمان می باشد که می توانند با استفاده از کالاهایی که در داخل کشور خودشان تولید می شود و با مورد مبادله قرار دادن اینگونه کالاها در برنامه مرابحه کالایی علاوه بر دست یافتن به ابزاری نو برای برطرف کردن مشکل نقدینگی و بر اساس سازوکارهای مطابق با شریعت اسلام، به افزایش تولید داخل کمک کند.

 

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱-تامین مالی به روش مرابحه نسبت به اوراق قرضه مطلوبتر می باشد.

۲- تامین مالی به روش مرابحه نسبت به اوراق مشارکت مطلوبتر می باشد.

………….

 

 

 

2021-12-19
كد : 2647
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .