مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

شناسايي عوامل بازدارنده توسعه حسابداري مسئو ليتهاي اجتماعي در ايران

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: شناسايي عوامل بازدارنده توسعه  حسابداري مسئو ليتهاي اجتماعي  در ايران

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

امروزه مشکلات اجتماعی از جمله مسائلی است که مورد مناظرات سیاسی قرار گرفته و جستجو برای یافتن راه حل این مشکلات اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. رشد و توسعه صنایع، کارخانه ها و واحدهای تجاری همگام با ایجاد و تکامل نهادهای اجتماعی، تحول در نقش اطلاعات، تحول در تشکیلات دولتی و سرانجام، تحول در اخلاق، به تدریج تعهدات و الزاماتی را به عهده واحدهای تجاری گذاشته که پیش از این تحولات، چنین تعهداتی به این شدت رسمی و قانونمند نشده بود. یکی از پیامدهای رشد و توسعه صنعتی، ظهور پیوند اقتصاد با اخلاق و سیاست و تأثیر متقابل مسائل اقتصادی و اخلاقی و ارزش های اجتماعی بر یکدیگر است. بدین ترتیب، مدیریت واحدهای تجاری دیگر صرفا افزایش سودآوری یا تولید کالا را تنها هدف خویش ندانسته بلکه موضوعاتی دیگر هم چون پرداخت حقوق عادلانه به منابع انسانی، رعایت کیفیت و بهای تولیدات، آلودگی محیط زیست و سایر مسائل اخلاقی، سیاسی، نژادی و اجتماعی را نیز باید رعایت کند. بنابراین واحدهای تجاری به جای داشتن عملکرد صرفا اقتصادی، به صورت نهادهای چند منظوره در آمده اند (کیائی، ۱۳۸۷).

……

مرور منابع:

فروغی و همکاران (۱۳۸۷) نگرش مديران شركت هاي توليدي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران درباره ي افشاي اطلاعات حسابداري اجتماعي را مورد مطالعه قرار گرفتند. این موضوع بر مبناي تئوري هاي اقتصاد سياسي، تئوري مشروعيت و تئوري گروه هاي ذي نفع مورد بررسي قرار گرفته است. تحقيق حاضر، تحقيقي كاربردي از نوع توصيفي- پيمايشي است كه براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز تحقيق از پرسشنامه استفاده شده است. نتايج حاصل از تحقيق دقيقاً در راستاي تئوري هاي فوق است و نشان مي دهد كه مديران شركت هاي ايراني مايل به افشاي اطلاعات مربوط به منافع اجتماعي و مسايل رفاهي كاركنان خود هستند ولي براي افشاي اطلاعات مربوط به هزينه هاي اجتماعي سازمان خود تمايل ندارند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- عدم هماهنگی بین استقرار ضوابط(دربخش زيست محيطي ومنابع انساني) و استانداردهای موجود باعث بازدارندگی توسعه حسابداری مسئولیت های اجتماعی در ایران می شود.

۲- عدم وجود مجامع و گروه های متخصص زیست محیطی باعث بازدارندگی توسعه حسابداری مسئولیت های اجتماعی در ایران می شود.

۳- عدم آگاهی مدیران از اهمیت و اثرات استفاده از سیستم حسابداری مسئولیت های اجتماعی باعث بازدارندگی توسعه حسابداری مسئولیت های اجتماعی در ایران می شود.

۴- عدم وجود قوانین جامع برای حسابداری مسئولیت های اجتماعی (بخصوص در بخش محیط زیست و منابع انسانی) باعث بازدارندگی توسعه حسابداری مسئولیت های اجتماعی در ایران می شود.

۵- مشکلات ساختاری و سازمانی باعث بازدارندگی توسعه حسابداری مسئولیت های اجتماعی در ایران می شود.

………….

 

2019-01-06
كد : 344
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .