مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

متغیرها: سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)

توضیحات: ۱۵ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

۲-۲- سیستم اطلاعات حسابداری

سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که عملیات جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های مالی را طی فرایندهای حسابداری انجام می‌دهد و پس از پردازش……………

 

۲-۲-۱- اهمیت سیستم اطلاعات حسابداری           سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که عملیات جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های مالی را طی فرایندهای حسابداری انجام می‌دهد و پس از پردازش این داده‌ها، اطلاعات مورد استفاده تصمیم‌گیرندگان سازمانی را (سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، مدیران) تولید می‌کند. سیستم اطلاعات حسابداری در نهایت با ارائه گزارشهای هوشمندانه مالی می‌تواند تصمیم‌گیرندگان و مدیران سازمان را در برنامه‌های راهبردیشان کمک كند. هرچند یک سیستم اطلاعات حسابداری می‌تواند فقط شامل چند صفحه کاغذ و کتابچه راهنمای کاربر مبتنی بر یک سیستم حسابداری ساده باشد، اما امروزه سیستم اطلاعات حسابداری به‌عنوان سیستمی پیچیده مبتنی بر قابلیتهای فناوری اطلاعات و فرایندها و روشهای سنتی و پیشرفته حسابداری است(پورحیدری، ۱۳۸۵).      …………………..
۲-۲-۲- مراحل طراحی و اجرای سیستمهای اطلاعات حسابداری       ۱- بررسی اولیه یا امکان‌سنجی: این مرحله با درخواست کاربر جهت کامپیوتری كردن شروع می‌شود و اقداماتی از قبیل تعیین کاربران مسئول و محدوده سیستم، نواقص سیستم موجود و هدفهای سیستم پیشنهادی در این مرحله صورت می‌گیرد.    ……………….
۲-۲-۳- امنیت سیستم اطلاعات حسابداری            امنیت به معنای حفاظت سیستمهای اطلاعاتی در مقابل دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات یا خدمات است و اطلاعات ذخیره‌شده، در حال پردازش یا گزارش‌شده…………..

 

۲-۲-۴- عوامل مؤثر بر سودمندی سيستم اطلاعاتي حسابداري

عوامل بسيار زيادي بر عملكرد سيستم اطلاعاتي حسابداري تأثير مي گذارند، اما بررسي همه­ي عوامل مزبور بسيار دشوار است. بنابراين در اين تحقیق تنها عواملي كه مهم به نظر مي رسيدند،­ به طور جداگانه بررسی و مورد توجه قرار می گیرند. عوامل مورد بررسی عبارتند…………….

………..

۵) منابع مالی

تعهدات مالي يك مكانيزم كليدي براي مديران ارشد است. توسعه­ی مؤثر سيستم اطلاعاتي به منابع مالي و تعهدات مالي بلند مدت برای خرید نرم افزار، سخت افزار و گروه حرفه اي نياز دارد. شركت هاي موفق براي فعاليت هاي توسعه­ی سیستم اطلاعاتی خود تعهدات مالي بلند مدت دارند. مديران ارشد اين منابع را از راه هاي مختلف و از بخش هاي مختلف تأمين مي كنند. در شركت­هاي موفق مديران ارشد میزان منابع مالي مورد نیاز پروزه را براساس ضوابط و توافق متقابل تعيين مي­کنند. در اين شركت­ها مديران ارشد در كل يك طرح جامع براي توسعه­ی سیستم و يك توافق كلي با ساير بخش دارند. برعكس ، در شركت هاي ناموفق ، مديران ارشد تمايلی به داشتن تعهدات مالي مدون و برنامه­ی كلي و توافق با ساير بخش ها را ندارند (اعتمادی و همکاران، ۱۳۸۵)…………….

 

۸) عامل فنی و دانش

پيچيدگي سيستم به عنوان فقدان یک قاعده براي تفكر درباره­ي مسئله است. راه حل برطرف كردن پيچيدگي سيستم، تجزيه سيستم به سيستم هاي كوچكتر است. اما، اين سيستم هاي كوچك باید با هم در ارتباط و هماهنگ باشند و در مجموع كار سيستم بزرگتر را انجام دهند. ………….

منابع

اعتمادی، ح.، الهی، ش و آقایی، ح. ۱۳۸۵٫ بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری. بررسی های حسابداری و حسابرسی. شماره ۴۳، صص ۳۴-۵۱٫

پورحیدری، ا. ۱۳۸۵٫ اهمیت ویژگیهای اطلاعات مرتبط با تصمیمات راهبردی و نقش آنها در طراحی سیستمهای اطلاعاتی حسابداری، دانش و پژوهش حسابداری، شماره ۴، صص ۱۰ تا ۱۷،

………….

……………

 

2021-10-14
كد : 1441
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .