مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده آماده رایگان علوم سیاسی: نقش ناتو در پیشبرد راهبردی سیاست‌های ایالات متحده در خاورمیانه پس از ۱۱ سپتامبر

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده آماده رایگان علوم سیاسی: نقش ناتو در پیشبرد راهبردی سیاست‌های ایالات متحده در خاورمیانه پس از ۱۱ سپتامبر

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تمامی ۲۶ کشور عضو ناتو در اجلاس اخیر استانبول برگسترش مسؤولیت‌های ناتو در منطقه خاورمیانه تأکید کردند. شیفر دبیر کل ناتو پیشنهاد گفتگوهای امنیتی ناتو با کشورهای منطقه خاورمیانه را ارائه داد. ناتو ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه را کلیدی برای آرامش و ثبات در کل دنیا می‌داند. حضور چند ساله نیروهای پاسبان امنیت ناتو در افغانستان و موافقت اخیر اعضای ناتو در استانبول مبنی بر مساعدت به دولت جدید عراق از طریق آموزش نیروهای امنیتی آن کشور، می‌تواند ایفای نقش بیشتر ناتو در مسائل مختلف منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد. اعضای اروپایی ناتو با آگاهی از سابقه حضور آمریکا در منطقه و هزینه‌های آن، ‌حضور نظامی مستقیم نیروهای ناتو در منطقه را نخواهند پذیرفت، امری که آمریکا در مورد عراق به دنبال آن بود اما با مخالفت کشورهایی چون فرانسه و آلمان روبرو شد. همکاری ناتو با کشورهای منطقه شامل آموزش‌های نظامی، تبادل اطلاعات، برگزاری مانورهای مشترک، مبارزه با باندهای قاچاق و مواد مخدر، همکاری در زمینه جرائم بین‌المللی و مبارزه با عملیات تروریستی و…می‌گردد. نگاهی که ناتو به کشورهای خاورمیانه ‌در سواحل مدیترانه دارد نگاهی ویژه می‌باشد. ناتو از ۱۰ سال پیش گفتگوهای خود را در مورد مسائل مختلف امنیتی با ۷ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه مدیترانه آغاز نموده است و همکاری خود را در مورد مسائل مختلف ادامه دهد.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

ناتو نمونه ‌بارزی از اتحاد دائمی و بلندمدت در حوزه امنیت دسته‌جمعی می‌باشد که در آن کشورهای خاصی با معیارهای مشخص نظامی، امنیتی و سیاسی به عضویت پذیرفته می‌شوند. در طول ۱۱سپتامبر و براساس منشور ناتو این سازمان رویکردی نظامی امنیتی و طبعاً سیاسی داشت اما با فروپاشی شوروی، ناتو در صدد یافتن هویت و حوزه مسوولیتی جدیدی برآمد. اجلاس اخیر سران ناتو در استانبول در اواخر ژوئن ۲۰۱۵ از آن حیث اهمیتی دوچندان یافت که اروپا و آمریکا در صدد ترمیم روابطی برآمدند که در جریان تهاجم به عراق آسیب دیده بود. با توجه به اینکه غرب دامنه تهدیدها را از کمونیسم به تروریسم، رادیکالیسم اسلامی و خطر سلاح‌های کشتارجمعی انتقال داده است، لذا لزوم تداوم حیات ناتو در قالب گسترش حوزه جغرافیایی آن به یک ضرورت برای ناتو مبدل شده است. توجه به خاورمیانه به دلیل موقعیت ممتاز و برجسته این منطقه برای مجموعه غرب، یکی از راهبردهای آینده ناتو در نگاه فراآتلانتیکی این سازمان است. اهمیت این اثر به لحاظ محتوایی و ساختاری در این است که تاکنون تلاش جدّي سیستماتیک در بررسی رابطه ناتو و خاورمیانه و همچنین وجوه تمایز دو قطب ناتو (ایالات متحده و متحدین اروپایی) صورت نگرفته است.

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

ثقفی عامری (۱۳۹۰) مطالعه‌ای را با عنوان «ناتو در عرصه‌ای جدید: عملیات نظامی در لیبی» انجام داد. این نوشتار به بررسی عملیات نظامی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در لیبی و دورنمای فعالیت‌های این سازمان در آینده می‌پردازد. تداوم بحران در لیبی که در اوایل سال ۲۰۱۶ شروع شد سبب مداخله جامعه بین المللی برای حل این بحران گردید. شورای امنیت سازمان ملل متحد طی قطعنامه ۱۹۷۳ مجوز حقوقی مداخله نظامی را در جنگ داخلی لیبی از جمله برای “ناتو” فراهم نمود. امریکا از بدو امر تردید‌هائی در مورد عملیات نظامی در لیبی از خود نشان می‌داد و حتی گفته شد موافقت این کشور با مداخله نظامی ناتو فقط به منظور حفظ یک پارچگی در ناتو و جبران همراهی کشور‌های اروپائی در عملیات ناتو در افغانستان بوده است. به هر حال امریکا مایل نبود که رهبری عملیات نظامی در لیبی را عهده‌دار شود و پس از چند روز بحث در خصوص رهبری عملیات، نهایتاً امریکا، انگلستان و فرانسه توافق نمودند که رهبری این عملیات به عهده فرماندهی ناتو سپرده شود. عملیات ناتو پس از گذشت ۸ ماه سرانجام با کشته شدن قذافی رهبر لیبی و در پی صدور قطعنامه ۲۰۱۸ شورای امنیت به پایان رسید. عملیات ناتو در لیبی پس از افغانستان، دومین عملیات خارج از قلمرو سنتی این اتحادیه نظامی در خارج از قاره اروپا محسوب می‌شود. ویژگی عملیات مزبورعدم حضور نظامیان ناتو در سرزمین مورد تهاجم یعنی لیبی است که در تاریخ عملیات نظامی ناتو بی سابقه می‌باشد. با این حال، پی امد‌های منفی عملیات نظامی مزبور از جمله کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از اهالی بی گناه لیبی و تخریب وسیع زیر ساخت‌های ان کشور و در پی ان واکنش شدید برخی از کشورها، بشکل عامل بازدارنده‌ای جهت تکرار سناریوی لیبی در سوریه توسط ناتو درامده است.

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2018-12-31
كد : 4564
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .