مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

تأثیر تغییر مبنای حسابداری از نقدی به تعهدی در شهرداری استان های هرمزگان و کرمان

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: تأثیر تغییر مبنای حسابداری از نقدی به تعهدی در شهرداری استان های هرمزگان و کرمان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

اغلب استانداردهای حسابداری بخش دولتی، با این فرض تدوین می شود که دولت درگیر فعالیتهای بیطرفانه وغیر انتفاعی است و وظیفه حسابداری دولتی، به گزارش فراغت دولت از بودجه، شرح تامین و مصرف وجوه محدود می-شود و نیازی به محاسبه دقیق نتایج عملکرد و وضعیت مالی دولت نیست. بدون شك، دولتها در قبال شهروندان در مورد تحصيل و مصرف منابع مالي، مسئوليت پاسخگوئي دارند. مفهوم مسئوليت پاسخگوئي با تأكيد بر حقوق شهروندان مقرر مي‌دارد كه دولتهاي منتخب مردم در مورد افزايش منابع مالي كه از طريق وضع ماليات و عوارض و يا استقراض صورت مي‌گيرد، دلايل قانع‌كننده و منطقي به شهروندان و يا نمايندگان قانوني ايشان ارائه نمايند. از سوي ديگر در مورد مصرف منابع مالي و نتايج عملياتي كه منابع مالي براي آن مصرف گرديده است نيز مسئوليت پاسخگوئي عمومي دارند. با توجه به اهميتي كه تعيين ميزان درآمدها و هزينه‌هاي واقعي يك دوره مالي در اداي مسئوليت پاسخگوئي دولتها و ارزيابي اين مسئوليت توسط شهروندان و نمايندگان قانوني آنها دارد، لذا روشهاي شناسائي و اندازه‌گيري درآمدها و هزينه‌هاي دولتها نيز از اهميت قابل ملاحظه‌اي برخوردار خواهد بود. به همين جهت مباني نظري حسابداري و گزارشگري مالي دولتي در دو دهه آخر قرن بيستم، بر استفاده از مبناي تعهدي در حسابداري و گزارشگري مالي دولتها و واحدهاي تابعه آنها تأكيد داشته و نظامهاي حسابداري اغلب دولتهاي كشورهاي توسعه يافته برمبناي تعهدي طراحي و به مورد اجراء گذاشته شده است. در طول سه دهه ی گذشته و به ویژه در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم اکثر کشورهای توسعه یافته و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا، در جهت تغییر مبنای حسابداری از نقدی به اشکال مختلف مبنای تعهدی حرکت نموده اند، لیکن در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران، مبنای نقدی همچنان مورد استفاده نهادهای بخش عمومی قرار می گیرد.

امروزه بحث از تغییر روش حسابداری شهرداری از روش نقدی به تعهدی که  مورد توجه مسئولین امر در شهرداری قرار گرفته شده که  با این  تغییر روش و با شناسایی مناسب منابع درامدی و هزینه ها بتوان در بهبود مدیریت شهری و شهرداری به نتیجه مناسب و مطلوبتری در جهت ارائه خدمات مناسب تری دست یافت (ثقفی و همکاران (۱۳۷۵).

……

مرور منابع:

میرفخرالدینی و همکاران (۱۳۸۸) توانايي جريان هاي نقدي و اقلام تعهدي در پيش بيني جريان هاي نقدي آتي را مورد بررسی قرار دادند. با توجه به ادبيات نظري و تحقيقات انجام گرفته، سه مدل رگرسيون سود، جريان هاي نقدي و جريان هاي نقدي و اجزاي تعهدي سود‌ براي پيش بيني جريان هاي نقدي آتي ساخته شده است. نتايج تجربي نشان مي دهد كه سودهاي گذشته، جريان هاي نقدي و جريان هاي نقدي و اجزاي تعهدي سود مي توانند براي پيش بيني جريان هاي نقدي آتي شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران استفاده شود، ولي توانايي متفاوتي بين سه مدل پيش بيني وجود ندارد. گذشته از اين دوره هاي زماني اضافي داده هاي حسابداري مي تواند پيش بيني مدل را بهبود ببخشد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- تغییر مبنا ی حسابداری از نقدی به تعهدی باعث فراهم نمودن اطلاعات مربوط جهت استقرار بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری ها می شود.

۲- تغییر مبنا ی حسابداری از نقدی به تعهدی باعث شفاف شدن هزینه ها و درآمدهای یک دوره مالی در شهرداری ها می شود.

۳- تغییر مبنا ی حسابداری از نقدی به تعهدی در شهرداری، اطلاعات مربوط برای نظارت بر عملکرد این سازمان را در اختیار مراجع قانونی قرار می دهد.

۴- تغییر مبنا ی حسابداری از نقدی به تعهدی باعث بیشتر شدن قابلیت اعتماد صورت های مالی در شهرداری ها می شود.

۵- تغییر مبنا ی حسابداری از نقدی به تعهدی باعث مقایسه عملکرد شهرداری ها با یکدیگر می شود.

………….

 

 

2018-06-25
كد : 985
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .