مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

تأثیر آموزش های قبل از دبستان در یادگیری مهارت های نوشتاری دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی (شهرستان دزفول در سال تحصیلی ۹۰-۹۱).

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: تأثیر آموزش های قبل از دبستان در یادگیری مهارت های نوشتاری دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی (شهرستان دزفول در سال تحصیلی ۹۰-۹۱).

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

آموزش و پرورش پیش‏دبستان، برنامه‏هایی است که برای کودکان سه تا شش ساله قبل از ورود آنها به دوره دبستان ارائه می‏شود. ویژگی مهم این دوره، عبارت است از: کودک محوری، استفاده از بازی و فعالیت‏های جسمانی کودک و فراهم ساختن محیطی محرک و برانگیزاننده برای رشد عقلانی، اجتماعی، کلامی، عاطفی و جسمانی کودک. آموزش پیش‏دبستان، برنامه‏ای کودک محور و منطبق بر بازی‏ها و فعالیت‏های کودک است و باید محیطی مناسب جهت رشد هوشی کودک فراهم آورد. در آموزش پیش‏دبستان، زمینه‏های ایجاد مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن و همچنین زمینه تجارب مستقیم و دست اول برای کودکان فراهم می‏شود. اگر چه در این دوره طراحی آموزش و جدول‏بندی زمانی و نظم در برنامه‏ها هم مورد تاکید قرار می‏گیرد، اما برنامه‏ها نسبت به نیازهای کودکان انعطاف‏پذیر است. همچنین در برنامه‏های آموزش پیش‏دبستانی ایجاد خود انضباطی یعنی انضباطی که از درون خود کودک ناشی می‏شود مورد تاکید قرار می‏گیرد (احدیو کاکاوند، ۱۳۸۸).

……

مرور منابع:

مفیدی و سبزه (۱۳۸۷) تاثير فعاليت هاي زبان آموزي دوره پيش دبستاني بر رشد زبان گفتاري دانش آموزان پايه اول دوره ابتدايي را مورد مطالعه قرار دادند. اين پژوهش با هدف بررسي تاثير فعاليت هاي زبان آموزي دوره پيش دبستان بر رشد زبان گفتاري دانش آموزان پايه اول دوره ابتدايي انجام شد. جامعه آماري اين پژوهش جمعا ۸۸۳۴ نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مدارس دولتي آموزش و پرورش منطقه ۱۵ شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي، ۱۰۰ نفر از دانش آموزان (۵۰ دختر و ۵۰ پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. از اين تعداد، ۵۰ نفر دوره پيش دبستان را گذرانده بودند و ۵۰ نفر ديگر اين دوره را نگذرانده بودند. نتايج تجزيه و تحليل داده ها نشان داد كه رشد زبان گفتاري كه شامل مهارت هاي واژگاني و مهارت هاي دستوري است، در دانش آموزان پايه اول ابتدايي كه دوره پيش دبستاني را گذرانده اند، از دانش آموزان هم پايه خود كه اين دوره را نگذرانده اند بيشتر است و اين تفاوت به لحاظ آماري معنادار است. به علاوه، در اين پژوهش تفاوت معني داري بين دختران و پسران از لحاظ رشد زبان گفتاري مشاهده نشد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- آموزش های قبل از دبستان باعث پیشرفت بهتر مهارت نوشتاری رونویسی دانش آموزان می شود.

۲- آموزش های قبل از دبستان باعث پیشرفت بهتر مهارت نوشتاری خوشنویسی دانش آموزان می شود.

۳- آموزش های قبل از دبستان باعث پیشرفت بهتر مهارت نوشتاری جمله سازی دانش آموزان می شود.

۴- آموزش های قبل از دبستان باعث پیشرفت بهتر مهارت نوشتاری املاء دانش آموزان می شود.

………….

2023-10-06
كد : 303
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .