مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسی نقش مديريت ريسك در مديريت تامين و تداركات كالا

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: بررسی نقش مديريت ريسك در مديريت تامين و تداركات كالا

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

اجرای پروژه های کلان در صنایع انرژی، بازنگری در اجرای سیستم های اجرایی پروژه ها و دیدگاه پروژه ای را ضروری ساخته است. صرف نظر از استراتژی های اجرایی متفاوت برای مدیریت پروژه های کلان و زیربنایی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فعالیت های تدارک، تأمین تجهیزات و مواد پروژه بخش عمده ای از هزینه کل پروژه را شامل می شود. بدیهی است مجموعه تأخیرها و کاستی ها در تدارکات، تأثیر بسیار زیادی بر کل پروژه خواهد گذاشت (شرافتی، ۱۳۸۸).

تأمین و تدارکات کالا یکی از قدیمی ترین فعالیتهای سازمانها برای دستیابی به هدفهایشان است. اهمیت فرایندهای تأمین و تدارکات از آنجا ناشی می شود که خرید و تدارکات در رابطه مستمر و دائمی با تمامی بخشهای سازمان، از جمله: خرید، مالی، انبارداری، پرسنلی، تولید، تعمیر و نگهداری، طراحی و تحقیق و توسعه و مهندسی بوده، رابطه کاری کم و بیش فعالی با تمامی ارکان سازمان دارد. چنین ارتباطهایی هنگامی اهمیت خود را بیشتر نمایان خواهد کرد که بدانیم بخش خرید و تدارکات نقش رابط و واسطه معتبری بین ارکان داخلی یک سازمان، با بسیاری از مراکز خارج از سازمانی را نیز ایفا می‌کند. علاوه بر بخشها، فرایندهای بسیاری نیز در سازمانها و به ویژه در سازمانهای مجری پروژه ها، به وسیله فرایند خرید و تدارکات به یکدیگر پیوند می خورند (دستجردی، ۱۳۸۸).

……

مرور منابع:

شرافتی (۱۳۸۸) مدیریت ریسک زنجیره تأمین را با رویکرد مدیریت ریسک هایی که از ناحیه تأمین کنندگان وارد می گردد را در شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات نیروگاهی مپنا مورد مطالعه قرار داد. وی در این مطالعه دریافت که شرکت ها برای کسب مزین هزینه ای و سهم بازار، تمهیدات مختلفی چون برون سپاری تولید و تنوع محصولی را اتخاذ می نمایند. این تمهیدات زمانی موثر می باشند که در شرایط پایدار قرار داشته باشیم. اما خود این تمهیدات می توانند باعث شوند تا یک زنجیره تامین تحت تاثیر انواع گوناگون ریسک، مانند چرخه های نامطمئن اقتصادی، تقاضای غیر قطعی مشتری و حوادث انسانی و طبیعی، اسیب های فراوانی را متحمل گردد.

رجب زاده و همکاران (۱۳۸۹) عوامل موثر بر ايجاد ريسك در زنجيره تامين الكترونيكي و تاثير آن بر عملكرد سازماني را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج نشان داد که عامل تقاضا بیشترین تأثیر را بر ریسک دارد. سایر عوامل عبارت بودند از عوامل محیطی، فرایندها و زیرساخت ها، اطلاعات و رابطه و وابستگی. همچنین آنها گزارش کردند که شناسايي و مديريت ريسك زنجيره تامين الكترونيكي تاثير به سزايي بر بهبود عملكرد سازمان دارد.

………..

سوالات تحقیق:

۱- آیا مديريت ريسك تأثیر معنی داری بر مديريت تامين و تداركات كالا دارد؟

۲- آیا مدیریت ریسک های محیط کسب و کار تأثیر معنی داری بر مديريت تامين و تداركات كالا دارد؟

۳- آیا مدیریت محرک های ریسک تأمین (کالای اولیه، تأمین کننده و کل بازار تأمین) تأثیر معنی داری بر مديريت تامين و تداركات كالا دارد؟

۴- آیا مدیریت ریسک تقاضا تأثیر معنی داری بر مديريت تامين و تداركات كالا دارد؟

۵- آیا مدیریت ریسک فرآیندها و زیرساختار تأمین و تدارکات کالا تأثیر معنی داری بر مديريت تامين و تداركات كالا دارد؟

………….

 

 

2019-06-25
كد : 1036
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .