مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسی راهکارهای افزایش میزان مطالعه و شیوه های افزایش میزان و کیفیت آن در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه هفت شهر تهران

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی راهکارهای افزایش میزان مطالعه و شیوه های افزایش میزان و کیفیت آن در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه هفت شهر تهران

  دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

روان شناسی تربیتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مطالعه به عنوان ابزار یادگیری و عامل مهم در جهت گسترش علم و دانش از دیرباز مورد توجه عام و خاص بوده است، حتی با پیدایش وپیشرفت ابزارهای مختلف مانند رادیو، تلویزیون، رایانه و سایر وسایل سمعی وبصری هنوز جایگاه خود را نه تنها ازدست نداده بلکه بر اهمیت آن افزوده شده است. چراکه پیشرفت و ترقی در زمینه های علمی و تکنولوژی، بدون مطالعه حاصل نخواهد شد و به کارگیری و استفاده از علم وفن موجود بدون داشتن مطالعه و اطلاع از فنون آن میسر نیست. اولین و موثرترین عامل رشد و توسعه فرهنگی اجتماعی و به تعبیری اقتصادی، داشتن جامعه ای اهل کتاب و مطالعه است. دست یابی به چنین جامعه ای به برنامه ریزی هدفمند و آزموده و استمرار آن نیازمند است.

از طرفی، ترقی یک کشور وابسته به دستاوردهای علم و دانش بوده و افراد جامعه در اثر مطالعه در یافته های دیگران و استفاده از تجارب آنها در پیشرفت و توسعه، گامی فراتر می نهند و در حل معضلات و کشف پدیده ها می کوشند.

با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشورهای توسعه یافته در می یابیم که تحولات عظیم فرهنگی،اقتصادی و صنعتی آنان مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش، توسعه و تجهیز کتابخانه ها،ایجاد فرهنگ مطالعه و … می باشد. اما در ایران هنوز به مطالعه به عنوان یک نیاز دائمی نگاه نمی شود(دلجو رنگینانی،۱۳۸۱).

عادت به مطالعه مستمر و مفید برای همه افراد جامعه نیازی اساسی است. هر مطالعه ای که انجام شود، کمترین اثرش فعال شدن سیستم فکری فرد می باشد که این خود هدفی بزرگ است، که به موجب آن فرد هر چیزی را به سادگی نپذیرد و یا آن را بدون علت رد نکند.

میزان مطالعه و گرایش به خواندن از مهمترین شاخص های رشد و توسعه است.مطالعه یکی از عوامل موثر برای شکوفایی استعدادهای بالقوه انسانی برای رسیدن به کمال است.در پرتو مطالعه انسان می تواند با عقاید و افکار گذشتگان آشنا شود،فضا های فکری،ذهنی و ادراکی جدیدی پیدا کند و از این موارد برای بهبود زندگی خویش و جامعه استفاده کند.

مقایسه آمار و بیانات رسمی مسئولان فرهنگی کشور از میزان مطالعه نشان می دهد که جایگاه مطالعه در کشور ایران نسبت به سایر ممالک پیشرفته وضعیت مطلوبی ندارد و باید اقداماتی برای ایجاد راه های مناسب ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در کشور فراهم آید. این درحالی است که، کتابخوانی و بالا بودن میزان مطالعه در جهان یکی از شاخص های توسعه یافتگی و رشد شناخته شده است.

از سوی دیگر همه اطلاعات به طور مداوم نتایج مثبت مطالعه را مورد تایید قرار می دهند این که آیا مردم،مطالعه می کنند یا نه و این که به چه میزان و چند وقت به چند وقت مطالعه می کنند منعکس کننده نگرش آنان به اهمیت مطالعه و تاثیر آن بر شیوه زندگی است.تمام اطلاعات نشان می دهد که مطالعه به طور قوی زندگی افراد و حتی شرایط اجتماعی آنان را تغییر می دهد.مطالعه منظم نه تنها احتمال موفقیت اقتصادی و تحصیلی را افزایش می دهد بلکه به نظر می رسد حس اجتماعی و شعور شهروندی رانیز بیدار می کند.همچنین مطالعه با میزان رفتار اجتماعی و شخصی مثبت همبسته است.مهارت های مطالعه ضعیف نیز با سطوح پایین موفقیت شغلی و اقتصادی رابطه خطی قوی دارد(هانتر[۱] و گمبل[۲]،۲۰۱۷).

طبق تعریف(دلجو رنگینانی،۱۳۸۱) مطالعه واقعی عبارت از فهمیدن و درک مطلب خواندنی بدون کمک دیگران است. اگر مطالعه را به عنوان یادگیری و فهم مطالب بدانیم در این صورت لازم است که بدانیم چه عواملی در مطالعه خوب موثر است. این عوامل به شرح زیر می باشند:

خود فرد– دولت– خانواده– دوستان– رئیس و استاد کار– رسانه های گروهی– کتاب و منابع مطالعاتی– کتابخانه(براتی علویجه،۱۳۸۳).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]Hunter

[۲]Gambell

2017-02-10
كد : 7779
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .