مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و عزت نفس با رضایت زناشویی (مطالعه موردی: زوجین دانشجوی دانشگاه هرمزگان)

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و عزت نفس با رضایت زناشویی (مطالعه موردی: زوجین دانشجوی دانشگاه هرمزگان)

قسمت هایی از پروپوزال آماده :

بیان مسأله:

خانواده، ساختارى است كه عملكرد آن از طريق الگوهاى مراوده‏اى شكل مى‏گيرد. خانواده تأثيرگذار خانواده‏اى است كه در آن زن و شوهر بارها با همديگر گفت‏وگو مى‏كنند و الگوهاى ارتباطى‏شان را در اين گفت‏وگوها شكل مى‏دهند. بنابراين، لزوماً نه خود تعارض، بلكه نوع كنار آمدن با تعارض است كه مى‏تواند ويرانگر يا سازنده باشد. (هونلر و جنکوز[۱]، ۲۰۱۶).

دلبستگی شیوه ای است که برای مفهوم سازی و سنجش کیفیت روابط دوگانه به کار می رود. به طوری که کاترل[۲] در این زمینه معتقد است ویژگی بارز دلبستگی پیوند عاطفی بین دو فرد است که یک حس ایمنی روان شناختی را رشد می دهد. برک (۲۰۱۷) دلبستگی را اینگونه تعریف می کند: دلبستگی عبارت است از پیوند عاطفی عمیق که با افراد خاص در زندگی فرد برقرار می کند طوری که باعث می شود وقتی با آنها تعامل می کنیم احساس نشاط و شعف کرده و به هنگام استرس از اینکه آنها را درکنار خود داریم احساس آرامش می کنیم (واحدی و مرادی، ۱۳۸۸)

 

……

مرور منابع:

تیمورپور و همکاران (۱۳۸۹) رابطه سبکهای دلبستگی، رضايت مندی زناشويی و احساس گناه جنسی با ميل جنسی در زنان را مورد مطالعه قرار دادند. آزمودنيها ۱۹۲ دانشجوی زن متأهل در رده سنی ۴۰-۱۸ ساله در دانشگاه‌های علوم بهزيستی و توانبخشی، تربيت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی بودند که با تکميل مقياس دلبستگی بزرگسالان، پرسشنامه رضايت‌مندی زناشويی انريچ، مقياس تجديد نظر شده احساس گناه جنسی موشر و شاخص ميل جنسی هرلبرت، در اين پژوهش شرکت کردند. يافته‌های پژوهش حاضر نشان می‌دهند که زنان دارای سبک دلبستگی ايمن، دوسوگرا و رضايت‌مندی زناشويی بالا، ميل جنسی بالاتری دارند. از طرف ديگر زنان دارای سبک دلبستگی اجتنابی احساس گناه جنسی بيشتری می‌کنند، سنشان بالاتر است و مدت زمان بيشتری از ازدواجشان می‌گذرد، ميل جنسی پايين‌تری را گزارش می‌نمايند.

رجایی و همکاران (۱۳۸۹) رابطه بین سبکهاي مختلف دلبستگی با رضایتمندي زناشویی را مورد مطالعه قرار دادند. نمونه آماری شامل ۱۵۹ دبیر متأهل شهر تایباد بوده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین رضایت زناشویی با سبک دلبستگی ایمن رابطه مثبت معنی دار و با سبک های دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا رابطه منفی معنی دار وجود دارد. همچنین سبک های دلبستگی می تواند واریانس زناشویی را بطور معنی داری تبیین کند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- سبک دلبستگی ایمن با رضایت زناشویی زوجین رابطه معنی دار دارد.

۲- سبک دلبستگی اجتنابی با رضایت زناشویی زوجین رابطه معنی دار دارد.

۳- سبک دلبستگی دوسوگرا با رضایت زناشویی زوجین رابطه معنی دار دارد.

۴- میزان عزت نفس زوجین با رضایت زناشویی آنها رابطه معنی دار دارد…………..

 

 

[۱]– Hunler and Jencoz, 2016.

[۲]– Cotterel

2018-07-26
كد : 1042
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .