مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بررسی تأثیر اندازه شرکت بر رابطه بین سطح تمرکز مالکیت و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی تأثیر اندازه شرکت بر رابطه بین سطح تمرکز مالکیت و عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

طراحی نظام راهبردی شرکتی به عنوان راهکاری است که موجب ترغیب شرکتها در استفاده کارآمد از منابع می شود. پیچیدگی روابط اقتصادی و اجتماعی در بنگاه های اقتصادی و بروز تضاد منافع میان گروه های مختلف ذی نفعان، نیاز به استقرار نظام حاکمیتی را برای حمایت از منافع ذی نفعان دو چندان می سازد. این فرض در ادبیات وجود دارد که سهامداران بزرگ، قدرت بیشتر و انگیزه های قوی تر برای حداکثر کردن ارزش سهامداران دارند (فرضیه هم راستایی انگیزه ها). با این حال با گسترش دامنه مالکیت و تعداد سهامداران، کنترل و اداره شرکتها در اختیار گروه خاصی از سهامداران قرار گرفته است و باعث می شود تا از نفوذ سهامداران جزء در انتخاب هیئت مدیره شرکت و نظارت بر عملکرد آنها کاسته شود و کنترل وهدایت شرکتها در اختیار سهامداران خاص متمرکز شود (احمدوند، ۱۳۸۵، ۳۴). آنچه که باید در بازارهای سرمايه مورد توجه قرار گيرد اين است كه بسياری از افرادی، كه اقدام به سرمايه گذاری می كنند مردم عادی هستند كه تنها راه دسترسی آنها به اطلاعات مهم شركتها، اطلاعيه هايی می باشد كه از جانب شركتها منتشر می شود. يک نمونه از اين نوع اطلاعيه ها را می توان اعلان سود برآوردی هر سهم دانست که در آن سود پيشنهادی هر سهم از جانب شركت پيش بينی شده و به اطلاع عموم رسانده می شود.

در ایران، براساس ماده ۵ آئين نامه افشای اطلاعات شركتهای پذيرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران، مديران شركتهای پذيرفته شده در سازمان بورس موظفند كه بودجه و پيش بينی عملكرد سالانه حداكثر ۳۰ روز قبل از شروع سال مالی جديد، و تعديل پيش بينی عملكرد سالانه در دوره های  سه ماهه حداكثر ۲۰ روز بعد از پايان دوره، و پيش بينی درآمد هر سهم[۱] خود را به صورت ۳ ماهه واقعی و يک ساله پيش بينی و حداكثر ۲۰ روز بعد از پايان دوره سه ماهه، به مديريت نظارت بر شركتهای سازمان بورس اوراق بهادار در تهران ارسال نمايند. با توجه به اينكه اعلان سود می تواند بر قيمت سهام  تاثير گذار باشد، در نتيجه می تواند در تصميم گيری های افراد نقش مهمی را ايفا كند. و از آنجايی كه در بند اول مفاهيم نظری و گزارشگری مالی استاندارد حسابداری ايران، هدف اصلی از ارائه اطلاعات حسابداری كمک به تصميم گيری های اقتصادی افراد می باشد خود می تواند گويای اهميت فوق العاده اين امر باشد. حال اگر در بين سرمايه گذارانی كه در بازار سرمايه مشغول فعاليت بوده، افرادی باشند كه از نظر اطلاعاتی نسبت به سايرين در موقعيت بهتری قرار داشته باشند و به عنوان مثال از اعلان هايی كه قرار است درباره سود صورت پذيرد مطلع باشند قادر خواهند بود تا بر عرضه و تقاضای بازار تأثير گذاشته و به اصطلاح منجر به بروز شكاف قيمت ها گردند. دليل اصلی آن نيز وجود عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمايه می باشند كه بر طبق آن افراد مطلع از اعلان سود (و يا هر خبر با اهميت ديگر) را نسبت به سايرين در موقعيت تصميم گيری مناسبتری قرار می دهد.

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

پروژه آماده مدیریت، حسابداری، پروپوزال آماده تقریبا رایگان ارشد و دکتری روانشناسی، پرسشنامه و ترجمه آماده کشاورزی، علوم سیاسی، معماری، عمران و همه رشته های دانشگاهی، پروپوزال پر شده مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی، ترجمه مقالات آماده، پروپوزال با مقاله بیس آماده

 

۱ – EPS.

2022-04-03
كد : 6772
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .