مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی  نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

  قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

ويليام جيمز[۱] در سال ۱۸۹۰ توجه را اينگونه توضيح داد كه : توجه  عبارتست از تمركز ذهن به يك شي­ء از ميان اشياء به صورت رشته اي از انديشه هاي همبود به شكلي روشن و زنده که اساس آن، متمركز شدن و قرار دادن شي­ء مورد نظر در کانون توجه[۲]، تمرکز[۳] و آگاهي[۴] است. دونالد برادبنت نيز در كتاب ادراك و ارتباط، توجه را نتيجه وجود يك سيستم پردازش اطلاعات با ظرفيت محدود دانست. توجه مهارتي بسيار پيچيده است و در حقيقت در برگيرنده مهارت هاي متعددي است كه هر يك در طي زمان و در طول رسش سامانه هاي عصبي و همگام با تجربه و دريافت محرك از محيط بروز پيدا مي­كنند. مشکلات توجهی طیف وسیعی از اختلالات روانپزشکی کودکان را بوجود می­آورند که می­توان به اختلالاتی نظیر اختلال بیش فعالی-کم توجهی، اختلالات تکاملی – رشدی[۵] و اختلالات یادگیری [۶]اشاره نمود.

طبق تعریف راهنمای تشخیص بیماریهای روانی DSM-IV-TR[7] اختلال نقص توجه- بیش فعالی عبارت است از یک وضعیت عصبی – رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی (به ویژه توجه پایدار[۸]) و یا تکانشگری[۹] و بیش فعالی[۱۰] به عنوان ویژگی­های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها مشخص می­گردد و علائم آن با سطح رشدی تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد. اختلال نقص توجه-بيش فعالي الگوي پايدار عدم توجه و يا بيش فعالي و رفتارهاي تکانشي است که شديدتر و شايع تر از آنست که معمولاً در کودکان با سطح رشد مشابه ديده مي­شود. هرچند بسياري از موارد سالها پس از بروز              نشانه ها تشخيص داده مي­شوند اما براي مطرح نمودن اين تشخيص بايد برخي از نشانه ها قبل از سن ۷ سالگي ظاهر شوند. در ايالات متحده ميزان بروز اختلال ۲ تا۲۰% گزارش شده است، با اين حال رقم ۳ تا ۷ درصد رقم اطمينان بخش تري است. اختلال موجب بروز آسیب در عملکردهای هنجار نظیر موفقیتهای تحصیلی، رفتار در مدرسه، تعامل با والدین و خواهر و برادر و ارتباط با همسالان می­شود. در سبب شناسي اين اختلال علل ژنتيکي، عوامل مربوط به رشد، آسيب­هاي مغزي، عوامل عصب شيميايي، عوامل عصبي فيزيولوژيک و نيز عوامل رواني-اجتماعي مطرح مي­باشند. علائم باليني اين اختلال بطور عمده شامل نقص توجه و بيش فعالي به همراه تکانشگري است. اين کودکان در خانه حاضر نيستند حتي براي چند لحظه خاموش بمانند و اغلب انفجاري و تحريک پذيرند. محرکهای بي اهميت مي­توانند به راحتي توجه کودک را مختل سازند. از خصوصياتي که بيش از همه ذکر مي­گردد، شامل بيش فعالي، اختلال ادراک حرکتي، بي ثباتي هيجاني، نقص هماهنگي کلي، نقص توجه (ميدان توجه کوتاه، حواس پرتي، درجاماندگي، ناتواني در اتمام تکاليف و تمرکز ضعيف)، تکانشگري (اقدام قبل از انديشيدن، تغييرات ناگهاني فعاليت و از جا پريدن در کلاس)، اختلال حافظه و تفکر، ناتواني­هاي اختصاصي يادگيري، نقايص گفتاري و شنيداري، علائم مبهم عصبي و بي نظمي هاي نوار مغزي مي­باشند. (کاپلان و سادوک[۱۱]۲۰۱۵).

طبق مطالعات انجام شده، کودکان دچار اختلال نقص توجه-بيش فعالي در طيف وسيعي از عملکردهاي اجرايي مغز دچار اشکال هستند، خصوصاً در زمينه عملکرد توجهي، مطالعات متعددي نقص توجه مداوم و نيز توجه انتخابي را در اين کودکان نشان داده اند (به نقل از توکا[۱۲] و همکاران ۲۰۱۷). نارسایی توجه              مشخص ترین مشکل کودکان ADHD است و نخستین معیار تشخیصی محسوب می­شود. (بارکلی[۱۳] ۱۹۹۷). بارکلی بیان می­کند که مهمترین مشکل توجه در کودکان ADHD نقص توجه پایدار است. (بارکلی۱۹۹۷).

مشکلات حرکتی در کودکان دچار اختلال کم توجهی-بیش فعالی به علت اختلال در مسیر فرونتو استرایتال و مخچه ای ثابت شده است. همانند سیستم حرکتی، سیستم اکولوموتور این کودکان نیز با نقص در مناطقی از مخچه از قبیل عقده­های قاعده ای، تالاموس، مخچه، کالیکولوس فوقانی و تشکیلات مشبک ساقه مغزی است. سیستم اکولوموتور بعنوان یک سیستم میانجی بین حرکت و شناخت مطرح شده است. (زی و لی ۲۰۱۸).

بررسی سیستم اکولوموتور می­تواند بعنوان یک بررسی مکمل حائز اهمیت باشد زیرا داده­های حاصل از این بررسی در یافته هایی مانند MRI و همچنین سایر آزمون های عصبی-روانشناختی یافت نمی­شود. به همین دلیل تقریباً غیر ممکن است که توجه بینایی را بدون در نظر گرفتن دیدن[۱۴] به مفهوم اینکه در چه نقطه ای چشم ها ثابت[۱۵] می­شوند، در نظر گرفت. )لاسکر و همکاران ۲۰۱۵). از این رو می­توان از بررسی سیستم اکولوموتور به عنوان یک ابزاردقیق برای ارزیابی مسایل شناختی و همچنین رشد نورولوژیک این کودکان  استفاده کرد.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

پروژه آماده مدیریت، حسابداری، پروپوزال آماده تقریبا رایگان ارشد و دکتری روانشناسی، پرسشنامه و ترجمه آماده کشاورزی، علوم سیاسی، معماری، عمران و همه رشته های دانشگاهی، پروپوزال پر شده مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی، ترجمه مقالات آماده، پروپوزال با مقاله بیس آماده

 

[۱] James

[۲] Focalization

[۳] Concentration

[۴] Consciousness

[۵] Pediatric developmental disorder

[۶] Learning disorder

[۷] Diagnostic and Statistical Manual

[۸] Sustained Attention

[۹] Impulsivity

[۱۰] Hyperactivity

[۱۱] Kaplan &Sadock

[۱۲] Tooka

[۱۳] Barkley

[۱۴] looking

[۱۵] fixation

2022-04-02
كد : 6498
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .