مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بررسی اثربخشی آموزش جرأت¬ورزی در رابطان افتخاری بهداشت

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی اثربخشی آموزش جرأت­ورزی در رابطان افتخاری بهداشت نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در فرایند رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی جوامع، نیروی انسانی کارآمد نقش تعیین کننده­ای ایفاء می­کند. بدون شک توجه به جنبه­های مختلف زندگی نیروهای تحصیل کرده از عوامل مهم این توسعه می­باشد. از جمله مشکلات پیش روی نیروهای جوان در حال تحصیل، اضطراب، جرأت­ورزی پایین، افسردگی، خصومت و پرخاشگری مطرح شده است(دادجو، ۱۳۷۶). یک مسئله­ای که در کار بالینی مکرراً اتفاق می­افتد برخورد با افرادی است که به علت عدم داشتن مهارت­های بین فردی و اجتماعی نمی­توانند در موقعیت­های اجتماعی به خوبی ظاهر گشته و حق خود را بگیرند به همین خاطر در زمینه­هایی که مستلزم ارتباط با افراد دیگر است عملکرد مناسبی از خود نشان نمی­دهند. این افراد که به آنها«کمرو و بی قاطعیت[۱]» گفته می­شود قادر به ابراز احساسات واقعی خود، رد خواهش­های نامعقول دیگران، دفاع از حقوق حقه­ی خود نمی­باشند. مشکلات بین فردی[۲] آنها باعث می­شود برنامه­ریزی درستی برای زندگی­شان نداشته باشند و در نتیجه از نیروهای بالقوه خود نمی­توانند استفاده نمایند. آنها غالباً از جانب مردم چیره­تر مورد سوء استفاده قرار می­گیرند و به همین دلیل عزت­نفس[۳] کمی دارند. تقریباً در همه اوضاع و احوال جمعی به نحوی ناراحت و مضطرب هستند عدم توانایی آن­ها در ابراز حقوق مشخص منجر به نفرت و خصومت واپس­زده می­گردد که به نوبه­ی خود غالباً احساس­های نامتناسب گناه و پشیمانی به بار می­آورند. گاهی اوقات خشم و ناراحتی ناشی از مشکلات فوق باعث می­شود فرد بطور غیر منطقی عمل کرده و به پرخاشگری[۴] دست بزند(طباطبایی، ۱۳۷۸).

یکی از نیازهای اساسی در تمام طبقات و درجات علمی و اخلاقی، نیاز به داشتن میزان معینی از عزت­نفس است(صاحب الزمانی و همکاران، ۱۳۸۸). ارتباطات قطعی و دو جانبه بین قاطعیت و عزت­نفس وجود دارد و به نظر می­رسد که قاطعیت سبب افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس، ارتباطات بین فردی، کامل شدن شخصیت و کنترل درونی می­شود(همان منبع). ابراز نکردن خود و عدم توجه به حقوق فردی و نشان ندادن قاطعیت در تعاملات فی ما بین، انسان را گرفتار بیماری­های جسمی و روانی و روابط اجتماعی ناسالم می­کند. بسیاری از بزه­کاری­ها و رفتارهای منحرف، خصوصاً در نوجوانان به این دلیل بوجود می­آید که نوجوان قدرت«نه گفتن» در جای مناسب را ندارند(همان منبع).

اضطراب از دیر باز به عنوان عکس العمل طبیعی در مقابل تنش قلمداد می­شد به طوری که بررسی و درمان آن چندان مورد توجه نبوده است. تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که تنش عامل عمده­ای در بروز مشکلات برای دانش­آموزان است، به عبارت دیگر تنش­های موجود در عصر تکنولوژی و فزونی تغییرات همه جانبه و بی­توجهی نسبت به ارزش­های حاکم بر خانواده، انسان امروزی را به سمت اضطراب می­کشاند(دادجو، ۱۳۷۶). به اعتقاد دیدگاه تحلیل­گری روانی تضادهای سرکوب شده تولید اضطراب می­کند(برنز[۵](؟)؛ ترجمه قراچه داغی، ۱۳۸۳). و به اعتقاد درمان­گر شناختی، افکار منفی و طرز تلقی­های غیر منطقی موجب اضطراب هستند(همان منبع). علاوه بر اضطراب، خیلی از انسان­ها با مشکل عدم ابراز وجود روبرو هستند. عدم ابراز وجود باعث می­شود که برخی از افراد مخصوصاً نوجوانان و دانش­آموزان در معرض تهدید انواع بیماری­های جسمی، روانی و روابط اجتماعی ناسالمی قرار بگیرند(ریس و گراهام[۶]،۱۹۹۱؛ ترجمه شهنی ییلاق و رضایی، ۱۳۷۹). حال این سؤال مطرح می­شود که، عدم ابراز وجود دانش­آموزان با چه عواملی در ارتباط است؟ به اعتقاد رفتار درمان­گران تربیت دوران کودکی، یادگیری­های غلط و یا کوتاهی در یادگیری رفتار صحیح منجر به عدم ابراز وجود در فرد می­شود(تاون­اند(؟)؛ ترجمه نظیری و مولا، ۱۳۸۱). به اعتقاد درمان­گران شناختی افکار و باورهای غیر منطقی مانعی بر سر راه ابراز وجود هستند(آلبرتی و امونز[۷](؟)؛ ترجمه  قراچه داغی، ۱۳۸۳).

ابراز وجود یکی از مهارت­های اجتماعی است که در تعاملات روزمره و نیز در محیط­های تخصصی بسیار مفید است. وقتی دیگران حقوق ما را رعایت نمی­کنند، آزرده، خشمگین و ناراحت می­شویم، اما برخی از ما نمی­توانیم ابراز وجود کنیم. این مشکل ریشه­های تربیتی دارد و ناشی از پرورش یافتن ما توسط والدینی بسیار سخت­گیر است که«فرزندان خود را می­بینند، اما حرف­های آنها را نمی­شنوند». این گونه کودکان در مدرسه یاد می­گیرند که معلمان، بچه­های ساکت را دوست دارند. ولی آن­ها بعدها به سختی می­توانند بر سلطه پذیری­های بازمانده از دوران کودکی، خویش فایق آیند(هارجی و همکاران(؟)؛ ترجمه فیروز بخت و بیگی، ۱۳۸۴). ابراز وجود موهبتی مرموز و عجیب نیست که برخی از آن برخوردارند و برخی فاقد آن. بلکه مجموعه­ای از مهارت­هاست که هر کسی از راه تمرین می­تواند به آن دست یابد. مهیج­ترین جنبه ابراز وجود آن است که پس از کسب این مهارت ناگهان متوجه می­شوید می­توانید بدون هر گونه احساس گناهی نه بگویید؛ خواسته­هایتان را مستقیماً مطرح کنید و کلاً راحت­تر ارتباط برقرار کنید. از همه مهم­تر آنکه اعتماد به نفس شما را به شدت بالا می­برد. برای درک کامل مفهوم ابراز وجود، ابتدا باید بین آن و سایر سبک­های پاسخدهی تمایز بگذاریم(همان منبع).

رفتارهای افراد فاقد قاطعیت با افراد دارای قاطعیت[۸]و آن­هایی که دارای رفتار پرخاشگرانه هستند فرق می­کند. در مورد اول فرد اصلاً قادر به بیان احساسات و به اصطلاح حرف دل خود نیست، در مورد دومی فرد حق خود را می­گیرد و به اعتلای نفس خویش در عین حال که حقوق دیگران را رعایت می­کند می­پردازد و در سومین مورد در حین رفتارهای اجتماعی رعایت حقوق دیگران برای وی اهمیت ندارد و به تضیع حقوق دیگران مبادرت می­ورزد(طباطبایی، ۱۳۷۸). بر اساس پژوهش­های انجام شده، عواملی نظیر عزت­نفس، مهارت­های بین فردی، برقراری ارتباط مطلوب، تعیین هدف، تصمیم­گیری، حل­مسأله، تعیین و شناسایی ارزش­های فردی در پیشگیری و یا کاهش ابتلا به انواع ناهنجاری­های رفتاری و اختلالات روانی و افزایش سطح سلامت روان افراد، نقش مؤثری دارد. بنابراین با توجه به اهمیت و ارزش آموزش مهارت­های زندگی، با اهداف گوناگون پیشگیرانه و ارتقاء سطح سلامت روان، فقدان این مهارت­ها موجب می­شود که فرد در برابر فشارها و استرس­ها به رفتارهای غیر مؤثر و ناسازگارانه روی آورد. آموزش چنین مهارت­هایی در افراد، احساس کفایت، مؤثر بودن، غلبه کردن بر مشکل، توانایی برنامه­ریزی و رفتار هدفمند و مناسب با مشکل را به وجود می­آورد(فلاح زاده، ۱۳۸۸).

از این رو می­توان گفت به کارگیری شیوه­های آموزشی و مداخلاتی از آن جهت که نظامدار هستند، سودمندند. در این راستا، لازم است با انجام مداخلة آزمایشی جرأت­ورزی، اثر آن بر روی اضطراب اجتماعی و عزت­نفس مورد مطالعه قرار گیرد؛ اما علی­رغم شواهد تحقیقاتی دال بر اهمیت آموزش جرأت­ورزی، به دلیل پیچیدگی و چند بعدی بودن انسان هنوز به تحقیقات بیشتری نیازمندیم. بنابراین با توجه به توانمندسازی افراد با آموزش مهارت جرأت­ورزی، پژوهش حاضر به این مسأله می­پردازد که آیا آموزش مهارت جرأت­ورزی به بهبود اضطراب اجتماعی و افزایش عزت­نفس رابطان بهداشتی تحت آموزش، مؤثر واقع خواهد شد؟ به عبارت دیگر آیا می­توان با انجام این آموزش به کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش عزت­نفس رابطان بهداشتی کمک کرد؟

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

پروژه آماده مدیریت، حسابداری، پروپوزال آماده تقریبا رایگان ارشد و دکتری روانشناسی، پرسشنامه و ترجمه آماده کشاورزی، علوم سیاسی، معماری، عمران و همه رشته های دانشگاهی، پروپوزال پر شده مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی، ترجمه مقالات آماده، پروپوزال با مقاله بیس آماده

 

[۱] – Timid & Unassertive

[۲] – interpersonal problem

[۳] – Self- esteem

۴-  Aggression

[۵] – Burns

۲ – Reese and Graham

[۷] – Alberti and Emmons

۲- Assertive

2022-04-03
كد : 6553
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .