مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسي راهکار هاي بهبود كيفيت مديريت بازاررساني محصول سیب از دیدگاه تولیدگنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

عنوان پروپوزال: بررسي راهکار هاي بهبود كيفيت مديريت بازاررساني محصول سیب از دیدگاه تولیدگنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

یکی از عوامل مهمی که باعث عدم تحقق اهداف توسعه کشاورزی و افزایش تولید و درآمد کشاورزان در کشورهای در حال توسعه می شود نارسایی سیستم بازاریابی محصولات کشاورزی می باشد (مهدی پور و همکاران، ۱۳۸۴). امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته، بازاریابی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از بخش های عمده اقتصاد به شمار می آید. با توجه به شرایط کنونی جهان، تولید از شکل سنتی خارج شده و تولید برای فروش در بازار یکی از هدفهای اصلی تولید کنندگان است. بازار، محل تبلور تمامی فعالی تهای یک تولید کننده برای دریافت سود به دست آمده از تولید است. بنابراین عملیات بازاررسانی تنها از زمان برداشت محصول آغاز نشده بلکه از زمان تصمیم گیری برای تولید خود را نشان می دهد. در این راستا بازاریابی محصولات کشاورزی به دلیل ویژگیهای خاص این محصولات که در بر گیرنده فساد پذیری، فصلی بودن و تقاضا برای همه فصل ها است، اهمیت خاصی پیدا می کند (سالم، ۱۳۷۹). یکی از مسائلی که همواره در بازار رسانی محصولات کشاورزی در کشورهای کمتر توسعه یافته و از جمله ایران مطرح می باشد، اختلاف قیمت تولید کننده یعنی قیمتی که تولید کننده دریافت می دارد با قیمتی که مصرف کننده می پردازد، می باشد. البته نباید پنداشت که این اختلاف قیمت تنها به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد بلکه در کشورهای پیشرفته نیز چنین اختلافی وجود دارد. اما در این جا این اختلاف قیمت بیشتر مربوط به خدماتی مانند بسته بندی، درجه بندی و تبدیل محصول است و حال آن که در کشورهای کمتر توسعه یافته خدمات اندکی در مورد محصول انجام می گیرد.یکی از عواملی که در این اختلاف قیمت مسئول شناخته شده عامل واسطه ای است که میدان دار و دلالان نامیده می شود.این عامل واسطه با کنترل نمودن بازار و ایجاد نوعی انحصار تا حدودی نقش تعیین کننده در قیمتها داشته و از این رهگذر صاحب سودهای کلانی می گردند (بلوریان، ۱۳۸۶).

 

……

مرور منابع:

ساعی (۱۳۸۸) تحليل اقتصادي و بررسي مسايل بازاررساني محصـول گوجه فرنگي منطقه جيرفت و كهنوج را انجام دادند. آمار و اطلاعات لازم از طريق تكميل پرسشنامه در سه سطح توليدكننده، عمده فروش و خرده فروش فراهم شد. انتخاب توليدکنندگان و واسطه ها به ترتيب بر اساس روش نمونه گيري سيستماتيك و روش نمونه گيري ساده تصادفي صورت گرفت. هزينه خدمات و سود خالص عوامل بازاريابي در هشت مسير بازاررسانی شناسايي شده، محاسبه گرديد. حاشيه بازاريابي ۵۴۰ ريال و سهم توليدکننده از قيمت نهايي ۴۶ درصد بدست آمد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- قطع دستان واسطه ها توسط مدیران مربوطه باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۲- ارتقاء کارایی سیستم بازاریابی رابطه معنی دار با بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب دارد.

۳- مدیریت نوسانات قیمت محصولات باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۴- بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته برای بازاررسانی محصول سیب رابطه معنی دار با بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی این محصول دارد.

۵- تغییر شیوه های مدیریت و بکارگیری شیوه های جدید باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۶- مدیریت ضایعات باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

………….

 

 

2018-06-25
كد : 988
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .