مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

علوم تربيتي مديريت آموزشي

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

دانش به عنوان يک منبع ارزشمند و استراتژيک و نيز يک دارايي مهم مطرح است و ارائه محصولات و خدمات با کيفيت و مطلوب، بدون مديريت و استفاده صحيح از اين منبع مهم، امري سخت و بعضاً ناممکن است. از اين رو، دانش در کنار منابع کار، زمين و سرمايه به عنوان يک دارايي جديد مطرح شده است. در چنين ساختاري، محور اصلي دانش است، به گونه‌اي که در آن اعضاي سازمان به افرادي تبديل شده که دانش و تجربيات خود را به يکديگر منتقل نموده و از آن بهره مند مي‌گردند (قليچ لي، ۱۳۸۹).

دانشگاه‌ها عمده‌ترين مراکز توليد و اشاعه دانش هستند. ايجاد نوآوري‌ها و در نتيجه خلق دانش از دير باز از مهم‌ترين کارکردهاي موسسات دانشگاهي به شمار آمده و در اين راستا بيشترين اهتمام جامعه دانشگاهي در ارتقاء دانش و تقويت سرمايه‌هاي فکري با بهره مندي از منابع موجود بوده است. اين منابع نه تنها شامل منابع اطلاعاتي بلکه نيروهاي فکري و منابع انساني نيز مي‌باشند که لازم است با بکارگيري شيوه‌هاي صحيح مديريت، شناسايي و به گونه‌اي سازمان يافته مورد بهره برداري قرار گيرند. با وجود اينکه دانشگاه‌ها خود مخازن دانش هستند، تاکنون توجه کافي به به سرمايه‌هاي فکري و منابع علمي توليد شده به وسيله جامعه دانشگاهي مبذول نشده است.

دانشگاه‌ها به عنوان متولي توليد و تسهيم دانش نقشي کليدي در زمينه اشاعه فرهنگ و ساختار تسهيم دانش در بخش‌هاي دولتي و خصوصي را به عهده دارند. بهبود کيفي وکمي تسهيم دانش در اين نهادها و گسترش اين فرهنگ ميان اساتيد، دانشجويان و کارکنان دانشگاه منجر به بهبود عملکرد تسهيم دانش در سطوح ديگر و بخش‌هاي جامعه نيز خواهد شد. در حقيقت، دانشگاهها بازتاب پيشرفت پيشرفت دانش محور کشور و توانمندي آن در مديريت سرمايه‌هاي انساني و رشد و تعالي آنها هستند.دانشگاه نهادي است که با تمام حوزه و سطوح جامعه ارتباط‌هاي وسيعي دارد و حلقه اتصال بيشتر سازمان‌ها و نهادهاي اجتماعي به شمار مي‌رود از اين رو تسهيم دانش در دانشگاهها و موسسه‌هاي آموزشي و پژوهشي، به عنوان عنصر کليدي موفقيت در دستيابي به اهداف سازمان نقش مهمي برعهده دارد (سهرابي و همکاران ، ۱۳۸۹).

تسهيم دانش فرآيندي مهم در سازمان‌ها محسوب مي‌شود زيرا از طريق آن ايده‌ها و فرصت‌هاي جديدي از طريق اجتماعي ساختن و تبديل افراد به کارکنان دانشي به وجود مي‌آيد (گرانت[۱]، ۱۹۹۶).فرهنگ تسهيم دانش براساس اعتماد ايجاد مي‌شود. به عبارت روشن تر، اعتماد براي اطلاع رساني، مشارکت دادن و ترغيب افراد سازماني در طي تغييرات سازماني مورد نياز ضروري است. فرهنگ تسهيم دانش، فرهنگي است که در آن تسهيم دانش هنجار است نه استثناء و افراد به خاطر کار کردن با يکديگر، همکاري و تسهيم دانش، پاداش دريافت مي‌کنند (قليچ لي، ۱۳۸۹). جکابسون[۲] (۲۰۱۸) تسهيم دانش را تبادل دانش بين افراد يعني کساني که دانش را انتقال مي‌دهند و کساني که آن را جذب مي‌کنند مي‌داند، او هم چنين معتقد است که تسهيم دانش بر سرمايه انساني و تعامل بين افراد تمرکز مي‌کند.

از ديدگاه آکادميک، تسهيم دانش به عنوان آگاه شدن از نيازهاي مربوط به دانش و قابل دسترس ساختن دانش براي ديگران به وسيله ايجاد کردن زير ساخت‌هاي فني و سيستماتيک شناخته شده است (کيم و جو[۳]، ۲۰۱۷) . اين به اين معني است که دانش مي‌تواند از طريق تکنولوژي و هم چنين از طريق يک استراتژي نظام يافته در چارچوب يک سازمان تسهيم گردد. يکي از هدف‌هاي اصلي کاربرد مديريت دانش و استراتژي تسهيم دانش در نهادهاي آموزش عالي اين است تا کيفيت و اثربخشي فرآيندهاي يادگيري افزايش يابد، هم چنين به دنبال آن برنامه‌هاي درسي و تحقيقات توسعه يابد (کيدول و همکاران[۴]، ۲۰۱۷).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– Grant

[۲]– Jacobson

[۳]– Kim & Ju

[۴] – Kidwell et al

2017-02-28
كد : 8457
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .