مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: : بررسي تأثير آموزش شناختي رفتاري بر دانش، نگرش و اعتماد به نفس جنسي زنان شيراز

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : بررسي تأثير آموزش شناختي رفتاري بر دانش، نگرش و اعتماد به نفس جنسي زنان شيراز

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

روانشناسی راهنمايي و مشاوره

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تمايلات جنسي پديده اي است كه اهميت به آن امري واقع بينانه و ناديده انگاشتن آن از محالات مي باشد،‌ چرا كه مانند ساير اميال غريزي انسان از آغاز  تولد كودك وجود داشته است و تناسب  با رشد او متحول و شكوفا مي شود. در همين رابطه سازمان بهداشت جهاني  تعريفي را تحت عنوان بهداشت  جنسي ارائه داده است و در اين تعريف اين بهداشت را نوعي هماهنگي ميان ذهن،‌ احساس و جسم  در نظر گرفته كه مي تواند جنبه هاي عقلاني و اجتماعي انسان را در مسير رشد شخصيت او سوق دهد (آرمان،‌ ۱۳۸۴).

زن و مردي كه با هم پيوند زناشويي مي بندند،‌ جزئي از فطرت  انساني يعني غريزه انساني را به تكامل مي‌رسانند و بدون رفتن به بيراهه در قالبي مطمئن و ايمن،‌ اين نياز برطرف مي شود تا مبناي آرامش  گردد  و راه انسان را در رسيدن به انسانيت خويش هموار سازند (جهانفر و مولايي نژاد،‌ ۱۳۸۰).

و ليكن هر از گاهي زوجين در اين راه با مشكلاتي مواجه مي شوند و از آنجا  كه  روابط زوج  بر چهار پايه  اصلي ارتباطات عاطفي،‌ شناختي،‌ اقتصادي و جنسي شكل مي گيرد،‌ هر گونه اختلال در فرآيند دو طرفه اين ارتباطات،‌ مي تواند زمينه اي جهت بروز مشكلات و تزلزل در تحكيم خانواده باشد. ارتباطات جنسي،‌ اساسي جهت سلامت روان و بقاي نسل سالم است. معمولاً اطلاعات جنسي به صورت پراكنده از دوران بلوغ و از طريق مطالعه، دوستان و محيط مدارس كسب مي شود و افراد در شروع بزرگسالي بدون كسب اطلاعات كامل،‌ منسجم و واقعي،‌ زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند. بالطبع اطلاعات ناقص و غلط،‌ آميختگي با خرافات و راهنمايي توسط افراد ناآگاه،‌ پايه اي جهت به خطر افتادن روان افراد مي گردد. برخورداري از جسم سالم و روان آرام  باعث  سير طبيعي روابط جنسي در زندگي خواهد شد و مشكلات طبي و مشغوليت هاي ذهني و عاطفي عملكرد طبيعي جنسي را مختل مي سازد ( آرمان و حسن زهرايي،‌ ۱۳۸۲ به نقل از عشقي،‌۱۳۸۵).

امروزه مشكلات جنسي بي نهايت شايع شده و به همين لحاظ براي كمك به تعداد زيادي از همسران يا افرادي كه اينگونه مشكلات را تجربه مي كنند نياز قابل توجهي به خدمات درماني وجود دارد. هر چند برآورد دقيق ميزان بروز اختلالات جنسي دشوار است،‌ اما مطالعات انجام شده بيانگر آن است كه ۳۰ تا ۵۰ درصد مردان و زنان با اين مشكلات جنسي مواجهند (اسپنس[۱]، ۱۹۹۱،ترجمه توزنده جاني و همكاران،  ۱۳۸۲).

البته سکس در تمامي جوامع و مذاهب، يك تابو[۲] است و پژوهش و تاليف در باب آن،‌ احتياط ها و ملاحظات خاصي را مي طلبد. اين ضرورت آشكار،‌ در مشرق زمين و به خصوص ميهن ما – كه شرم و حيا هنوز  جنبه معين و ملموسي دارد و دين مذهب،‌  حضوري چشمگير و غير قابل انكار را به رخ مي‌كشد- بيشتر احساس مي گردد (اوحدي،‌ ۱۳۸۴).

انگيزه و ميل جنسي همانند ساير انگيزه  هاي بنيادين  آدمي بخش جدائي ناپذير ماهيت زيستي- رواني-  اجتماعي او را تشكيل مي دهد و روشن است كه كيفيت ارضاي اين انگيزه  نقش بسيار مهمي را در سلامت  فرد و اجتماع و دستيابي به آرامش و آسايش ايفا مي كند. بسياري از مشكلات انسان امروزي حاصل عدم   ارضاي صحيح ميل جنسي و نا آگاهي به ابعاد پيچيده اين انگيزه بنيادين است. عدم شناخت صحيح انگيزه  جنسي و شيوه هاي درست و اخلاقي ارضاي آن مي تواند موجب بسياري از ناخرسنديها و كج رويهاي   فردي و متعاقب آن موجب نابساماني هاي اجتماعي شود. انگيزه جنسي به مثابه آتشي است كه مهار صحيح و هدايت درست آن مي تواند گرما بخش زندگي موجودات انساني باشد،‌ ولي ناآگاهي به ماهيت و هدف فعاليت آن نتيجه اي جز از هم پاشيدگي كانون هاي گرم خانوادگي و تباهي و انحطاط انساني نخواهد  داشت (نيكخو و آوادايس يانس،‌ ۱۳۸۰).

جهالت و ناآگاهي و افراط و تفريط،‌ دو خطر بالقوه بزرگ در تعامل انسان[۳]  و جنسيت[۴] است،‌ كه چنانچه با چشم فرو بستن بر حقايق و واقعيات و سركوب و رهبانيت هاي غير علمي توام گردد،‌ مي تواند نتايج بالقوه مخرب،‌ فاجعه آميز و ويرانگري را در پي داشته باشد ناآگاهي در مورد مسائل جنسي،‌ مي تواند  سرچشمه اضطراب،‌ تنش هاي رواني و افسردگي شود. بعضي از انسان ها براي غلبه بر چنين حالات  نامطلوب رواني، به سوء مصرف سيگار،‌ الكل،‌ مواد مخدر و داروهاي آرام بخش پناه مي برند. برخي از آن ها به دنبال تلاشي آگاهانه يا ناآگاهانه براي سركوب غريزه جنسي به عنوان منبع اضطراب و منشاء افسردگي   عملاً سال ها  و گاه تا پايان عمر در  دام اعتياد رواني و جسماني گرفتار مي گردند. (اوحدي،‌ ۱۳۸۴).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]  Spence

[۲]  Taboo

[۳]  Human

[۴]  Sex

2017-02-28
كد : 8347
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .