مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: بازارچه مرزی (پرسه سو )

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : بازارچه مرزی (پرسه سو )

  دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

مدیریت بازرگانی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

توزیع ناهمگون منابع طبیعی و مالی، کیفیت نیروی انسانی، توانمندی های فناوری، تکامل نهادها و مهارت های سازمانی و مدیریتی در میان کشورهای گوناگون، سبب ساز ایجاد تمایز بین تولیدات کشورهای مختلف و درنتیجه ایجاد مزیت های نسبی در صادرات کالا یا خدمات خاص گردیده است.

توسعه صادرات از مصادیق بارز مشارکت بخش خصوصی در تولید و ایجاد ثروت است و با متنوع کردن و رقابتی نمودن محصولات و بالارفتن سهم نیروهای بازار در اقتصاد و نیز در تخصیص بهینه منابع است که می توان به توسعه صادرات امید داشت . موفقیت در تجارت خارجی تضمینی بر ایجاد اشتغال گسترده در کشور، استفاده مطلوب و مناسب از فرصت های سودآور در جامعه جهانی به نفع شهروندان خود و توانمند سازی و ظرفیت سازی روزافزون برای مقابله با هجوم کشورهای رقیب در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. صادرات یک مقوله بین المللی است و کالای صادراتی برای بازارهای جهانی تولید می شود، لذا منطق و اقتضائات خاصی بر آن حاکم است. باید این منطق را آموخت و به کار بست و  آن،  چیزی نیست جز فراهم کردن زمینه های داخلی برای حضور نیروهای اقتصاد جهانی . امروزه اقتصاد جهانی را نظامی به هم پیوسته و بر اساس تجارت آزاد می دانند که بر پایه تخصص گرایی و تقسیم بین المللی کار و تکیه کشورها بر مزیت های نسبی خود در تولید کالاهای بخصوص بنا گردیده است و می تواند توسعه اقتصاد داخلی کشورهایی را که در این فرآیند، مشارکت فعال دارند، فراهم کند. فراهم آوردن زمینه های لازم برای رشد و توسعه صادرات خارجی استان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان به اقتضائات این امر و بسترسازی به منظور افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد استان است که این نیز به نوبه خود نیازمند مطالعه گسترده مزیت های صادراتی استان و نیز موانع پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

الف- راهبردهای توسعه صادرات صنعتی و رهایی از اقتصاد بدون نفت

به باور کارشناسان، گسترش کمی و کیفی صادرات در هر اقتصادی، الزاماتی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از: تغییر بینش و نگرش مسئولان و بهره گیری از دانش و تجربه نیروی انسانی ماهر و متخصص به عنوان سرمایه اصلی اقتصاد ، بهره گیری از علوم پیشرفته روز دنیا و استفاده از تجارب جهانی، ایجاد محیط امنیتی و قضایی سالم و مساعد و تضمین و تأمین امنیت سرمایه گذاری های تولیدی، متناسب سازی شرایط آموزشی و فرهنگی برای تربیت و آماده سازی کادرهای متخصص، گسترش و تکمیل ساختارهای زیربنایی نظیر توسعه شبکه راه های ارتباطی، خطوط راه آهن و فرودگاه ها و بنادر کشتیرانی، تسهیلات ارتباطی و مخابراتی مدرن، بهسازی مطلوب صنایع ، تجهیز منابع ارزی و ریالی از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا  بازار بورس  و بازارهای سرمایه و بانک های خصوصی و اعطای بهینه تسهیلات بانکی، توجه به کیفیت کالاهای صنعتی و تجاری در جهت افزایش صادرات و…..   .

 

ب – معیارها و شاخص های تشخیص ظرفیت صادرات

از نظر اصول علمی دانش اقتصاد ، چند شاخص عمده برای تعیین ظرفیت صادراتی یک کشور یا به طور کلی یک اقتصاد وجود دارد :

  • نسبت جمعیت و صادرات؛
  • صادرات سرانه؛
  • شاخص تمرکز: این شاخص، تعدد یا تنوع کالاهای صادراتی هر کشور را نسبت به صادرات جهان نشان می دهد. هرچه تعداد کالاهای صادراتی بیشتر باشد، صدمه پذیری اقتصاد کمتر شده و بازار صادراتی کشور با ثبات تر بوده و استمرار بیشتری خواهد داشت. در واقع این شاخص میزان انعطاف پذیری کشورها در امر صادرات را نشان می دهد. کشورهای صادرکننده نفت، عمده ترین گروه کشورهای با شاخص تمرکز نامطلوب به شمار می آیند.
  • رشد تولید ناخالص داخلی و صادرات: مازاد تولید در درازمدت تابعی از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی است.
  • رشد صادرات: متوسط رشد سالانه صادرات کشور تحت تأثیر جنگ تحمیلی و کاهش رشد اقتصادی و نیز نامشخص بودن سیاست های کلان اقتصادی طی سالیان اخیر، بسیار کمتر از میزان ظرفیت و قابلیت های موجود می باشد.

 

ج – توسعه صادرات در خراسان شمالی

امروزه، با توجه به تحولات صورت گرفته در حوزه خزر و فعالیت های اکتشافی در حوزه های نفت و گاز در شمال استان و نیز با در نظر گرفتن زمینه های برقراری روابط علمی، فرهنگی ،سیاسی و تجاری بین ایران و کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان و همچنین نزدیک بودن مرکز استان به شهر عشق آباد، پایتخت ترکمنستان ، این استان می تواند نقش کلیدی خود را در دستیابی به توسعه اقتصادی و فرهنگی کشورمان ایفاء نماید. (با توجه به اینکه ۵ درصد از جمعیت این شهرستان را هموطنان مسلمان ترکمن و حدود ۳۴ درصد جمعیت را مردمان ترک زبان منطقه تشکیل می دهند، بنابراین پیوندی معنوی ، فرهنگی و اقتصادی بین این اقوام و کشور همسایه، ترکمنستان به وجود آمده است).

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2017-04-26
كد : 10092
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .