مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: انتخاب وزن های بهینه در روش های کارایی سنجی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها ، مطالعه موردی داده های بانکی

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : انتخاب وزن های بهینه در روش های کارایی سنجی با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها ، مطالعه موردی داده های بانکی

 دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

مدیریت بازاریابی – بازرگانی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در پي تعالي و تكامل دانش بشر در علم اقتصاد، مفهوم كارايي توسعه يافته و در دو دهه اخير، اندازه گيري آن نيز برمبناي تئوري هاي مختلف امكان پذير و عملي شده است . در اقتصاد، كارايي به معني توليد حداكثر ستانده ممكن با استفاده از ميزان معيني نهاده مي باشد. كارايي سازمان هاي خدماتي را مي توان به دو بخش كارايي دروني (استفاده كارا از منابع) و كارايي بيروني (توانايي خلق درآمد) تقسيم نمود . كارايي دروني با كارايي هزينه در ارتباط است ، به عبارت ديگر با بهبود كارايي دروني مي توان هزينه ها را بيشتر كاهش داد. كارايي بيروني نيز با كارايي درآمد مرتبط است.

توجه به كارايي براي كشورهاي در حال توسعه بسيار حائز اهميت ميباشد. زيرا اين كشورها با كمبود نهاده ها، عوامل توليد و تكنولوژي مواجه هستند. لذا استفاده كارا از منابع موجود براي اين كشورها بسيار حياتي است. از طرفي ديگر در ميان سازمان هاي مختلف محققين، بانك ها را به عنوان يكي از مهم تر ين نهاد هاي هر نظام اقتصادي دانسته اند. بنابراين، با توجه به نقش مهم بانك ها در توسعه كشور و هم چنين تعدد شعب آن ها، اندازه گيري و مقايسه كارايي شعب بانك حائز اهميت مي نمايد.

اما روشهاي نوین در برآوردن کارایی ما را متوجه روش نو با رویکردي جامع به نام تحلیل پوششی داده ها DEA معطوف میدارد. در تحلیل پوششی داده ها نیازي به تعیین تابع توزیع و فرضیه سازي نیست. به صورتی که” تحلیل پوششی داده ها” با ساخت و حل n مدل، عملکرد n واحد را در قیاس با یکدیگر بررسی نموده و هر کدام از مشاهدات را در مقایسه با مرز کارا، بهینه می کند.

استفاده از مدل های تحلیل پوششی داده ها علاوه بر تعیین میزان کارایی نسبی، نقاط ضعف سازمان را در شاخص های مختلف تعیین کرده و با ارائه میزان مطلوب آنها، خط مشی سازمان را به سوی ارتقای کارایی و بهره وری مشخص می کند. در موجودیت مدل های DEA ، فرض بر این است که برای هر واحد، ورودی چند گانه استفاده می شود و خروجی های چندگانه تولید می شود. از طرفی شرایطی که خروجی ها در آن تولید می شوند باید یکسان باشد. هدف از این موجودیت، تولید بیشترین خروجی به کمک کمترین ورودی است. در این روش کارایی یک واحد تصمیم گیرنده با ماکزیمم کردن مجموع توزین شده خروجی ها بر مجموع تو.زین شده ورودی ها به دست می آید تحت این محدودیت که این نسبت برای تمام واحدهای تصمیم گیرنده نا بیشتر از یک است و برای هر واحد تصمیم گیرنده ناکار نیز یک واحد مجازی روی مرز کارایی در نظر می گیرد. این واحد مجازی دارای ورودی نا بیشتر از ورودی واحد تحت ارزیابی و خروجی آن ناکمتر از خروجی واحد تحت ارزیابی است. در برخی از کاربردها ورودی و خروجی ها مقید به صحیح بودن هستند مانند نیروی انسانی، تعداد ماشین آلات و … که این نکته باید به نحوی در مدل ارزیابی کارایی لحاظ شود. همچنین معمولا وضعیت ورودی و خروجی شاخص های کارایی معلوم است اما گاهی اوقات یک شاخص می تواند هم به صورت ورودی و هم به صورت خروجی در نظر گرفته شود برای تعیین وضعیت این شاخص ها باید روشی اتخاذ شود. روشهای مختلفی برای اندازه گیری کارآیی واحدهای تصمیم گیرنده ارایه شده است که می توان آنها را به دو دسته، پارامتری و غیرپارامتری تقسیم کرد.

روشهای پارامتری در مقایسه با روشهای ناپارامتری معایب متعددی دارند که عملاً استفاده از آنها به نتایجی غیر واقعی منجر می شوند. مجموعه روشهای ناپارامتری به عنوان مدلهای تحلیلی پوششی  داده ها شناخته می شوند و هدف آنها، اندازه گیری و مقایسه کارایی نسبی مجموعه ای از واحدهای سازمانی با ورودی ها و خروجی های مشابه (مانند شعب بانک، مدارس، بیمارستان ها و …) در مقایسه با هم است.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2017-04-26
كد : 9929
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .