مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

الگوي بومي تدوين خط مشي‌هاي زيست محيطي

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: الگوي بومي تدوين خط مشي‌هاي زيست محيطي

 دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

مديريت دولتي گرايش تصميم‌گيري و خط مشي‌گذاري عمومي

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مرور اخبار دهه ۱۹۸۰ ميلادي درباره محيط زيست کاملاً هشدار دهنده است. در طي اين دهه جامعه علمي جهاني به صورت متوالي و پي در پي اقدام به انتشار مطالب جديدي نمودند که حاکي از وجود مسائل عمده زيست محيطي در سطح جهان بوده است. انعکاس مسائل زيست محيطي در اين سطح براي بسياري غيرمنتظره بود. (Shafritz, 2017, p228) در حال حاضر جريان‌هايي در سراسر جهان وجود دارند که خطري جدّي براي محيط زيست به شمار مي‌آيند. برخي از مهمترين اين جريان‌ها به اختصار عبارتند از: (زاهدي، ۱۳۸۹، ص ۹-۸)

  • روند فزآينده رشد جمعيت: با در نظر گرفتن نرخ رشد کنوني جمعيت در نقاط مختلف جهان، تا پايان قرن بيست و يکم جمعيت جهان احتمالاً به حدود چهارده ميليارد نفر خواهد رسيد.
  • بي‌ثباتي و آلودگي شديد کره زمين: خطرهاي ناشي از تأثيرات گازهاي گلخانه‌اي، از دست دادن لايه اُزن، باران‌هاي اسيدي و آلودگي‌هاي شيميايي، جملگي سبب آلودگي شديد کره خاکي شده‌اند.
  • کاهش قدرت زايندگي خاک به دليل آلودگي‌هاي زيست محيطي: هم اکنون، زمين در مقابل کودهاي شيميايي، کمتر واکنش مساعد نشان مي‌دهد و ديگر نخواهد توانست به تقاضاي روزافزون انسان‌ها براي مواد غذايي که ناشي از رشد بي‌رويه جمعيت است پاسخ دهد.
  • روند کاهشي ذخيره آب‌هاي زيرزميني و ذخاير غذايي اقيانوس‌ها: کمبود آب و مواد غذايي فاجعه‌اي است که بشر را تهديد مي‌کند؛ ضمن آنکه بيش از يک پنجم جمعيت جهان زير خط فقر قرار دارند.

براي کاهش اين نگراني که بسيار بجا و به مورد است، ضرورت خط مشي‌گذاري زيربنايي دولتمردان کشورها براي بهبود مسائل زيست‌محيطي در راستاي تحقق توسعه پايدار احساس مي‌شود. فارغ از وضعيت بحراني زيست‌محيطي در عرصه جهاني، وضعيت کنوني محيط زيست کشور نيز مطابق با شاخص‌هاي جهاني غيرمطلوب و بعضاً خطر آفرين گزارش شده است. اعلام شاخص جهاني عملکرد زيست محيطي سال ۲۰۱۷ که از سوي دانشگاه ييل[۱] منتشر شد، نشان داد که هشدارهاي کارشناسان محيط زيست را بايد جدّي گرفت. بر اساس گزارش شاخص عملکردي محيط زيست EPI[2] ، ايران بين ۱۳۲ کشور جهان با کسب نمره ۷۳/۴۲ در مقام ۱۱۴ قرار گرفته است. ايران در سال ۲۰۱۷ با کسب نمره ۶۰ در مقام ۷۸ جهان و در سال ۲۰۱۷ ميلادي با نمره ۹/۷۶ در رتبه ۶۷ جهان قرار داشته است. نکته قابل توجه آن است که هيچ کشوري در بين دو اندازه‌گيري متوالي بيش از ۳۰ پله تنزل نکرده اما ايران در اندازه‌گيري اخير ۳۶ پله تنزل داشته است. چنين وخامتي در شرايط زيست‌محيطي را در حالي شاهد هستيم که در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، توجه به «محيط زيست» از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و يک اصل مستقل را به خود اختصاص داده است:

در جمهوري اسلامي، حفاظت از محيط زيست که نسل امروز و نسل‌هاي بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته باشند،‌ وظيفه عمومي تلقّي مي‌گردد؛ از اين رو فعاليت‌هاي اقتصادي و غير آن که با آلودگي محيط زيست يا تخريب غير قابل جبران آن ملازمه پيدا کند ممنوع است. (قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، اصل پنجاهم)

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]  دانشگاه ييل، سابقه طولاني در اندازه‌گيري شاخص‌هاي زيست‌محيطي دارد تا آنجا که اين دانشگاه در سال ۲۰۱۶ روش EPI  که ترجمه آن «شاخص عملکرد زيست‌محيطي» است را ابداع کرد و هم‌اکنون اين روش،‌ مبناي اندازه‌گيري و گزارش‌هاي مرتبط با محيط زيست است. هر ساله دانشگاه ييل، در قالب چندين پروژه اطلاعات بدست آمده از سازمان‌هاي بين‌المللي مثل يونپ، يو ان دي پي، بانک جهاني، ناسا و فائو را همراه با داده‌هاي آماري و اطلاعاتي که از طريق منابع داخلي کشورها بدست آورده بررسي مي‌کند و سپس بر اساس يافته‌هاي علمي، رتبه کشورها را اعلام مي‌کند. شاخص عملکرد زيست‌محيطي در واقع منعکس کننده وضعيت محيط و سلامت انسان در هر کشور است. (همشهري، شماره ۵۶۱۱، ۱۳۹۰، ص ۷)

 

[۲] Environmental Performance Index 2017

2017-04-26
كد : 9847
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .