مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستمهاي قدرت با حفظ معيارهاي امنيت

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: ارائه الگوريتمي جهت جزيره سازي سيستمهاي قدرت

با حفظ معيارهاي امنيت

 دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

مهندسی برق – قدرت

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

شبکه قدرت بزرگترين و پيچيده‌ترين شبکه به هم پيوسته‌اي است که تاکنون بدست بشر طراحي شده است از اینرو کار کنترل آن بسیار مشکل می‌باشد. با ظهور خصوصي‌سازي و تجديد ساختار شبکه قدرت، بهره‌برداري از سيستم قدرت به دليل فشارهاي تجديد ساختار شبکه، که اهداف جديد فنی و اقتصادي را در بهره‌برداري از سيستم قدرت دنبال می کند، تنشهاي فزاينده‌اي را براي سيستم قدرت تحميل کرده است. زماني که سيستم قدرت در نزديکي‌ حدود بهره‌برداري کار مي‌کند، اتصالات ضعيف، حوادث غيرمترقبه، خطاهاي پنهان در سيستمهاي حفاظتي، خطاهاي انساني و نيز يک مجموعه‌اي از عوامل ديگر، ممکن است باعث ناپايداري سيستم شده و يا حتي سيستم را به سمت خطاهاي سهمگين (Catastrophic Failures ) پيش ببرند. از اينرو مطالعه سيستماتيک شبكه قدرت و طراحي يک استراتژي جامع براي کنترل آن مورد توجه روزافزون قرار گرفته است [۳-۱]. در حالت کلي توانايي يک سيستم قدرت در مقابله با وقوع يک اغتشاش معين بستگي به شرايط بهره‌برداري سيستم در لحظه وقوع آن دارد و هر شکل از کنترل تطبيقي بايستي طوري طراحي گردد که تنها در شرايط مناسب بهره‌برداري سيستم فعال شود. از طرف ديگر توجه به اين نكته ضروري است كه در هنگام وقوع اغتشاشات شديد در شبکه قدرت بررسی پايداري گذراي آن، سيستم به طور كلي غيرخطي بوده و براي پيش‌بيني پايداري و يا ناپايداري آن تنها بايستي از تئوري سيستمهاي غيرخطي استفاده كرد كه اين امر كار تحليل آن را در اين شرايط دشوارتر خواهد كرد. به طور كلي دو نوع روش كنترلي روي شبكه قدرت قابل اعمال است كه اولي بنام كنترل ‌پيش‌گيرانه (Prevente Control) و دومي بنام كنترل اصلاحي (Corrective Control) مشهور است [۱۰-۴]. استراتژيهاي كنترلي اصلاحي در حل مسايل مربوط به امنيت در بسياري از جنبه‌ها مانند اضافه بار خطوط، مسائل ولتاژ و حالات گذراي سيستم قدرت مشاركت مي‌كنند [۱۱]. زماني كه سيستم در وضعيت هشدار قرار دارد، يك اغتشاش نسبتا بزرگ ممكن است آن را وارد حالت اضطراري كند كه در آن ولتاژهاي بسياري از باسها در زير حدود نرمال خود قرار مي‌گيرند و ممكن است يك يا چندين المان سيستم دچار اضافه بار شوند. در اين حالت، شبكه همچنان در وضعيت بهره‌برداري بوده و اين امكان وجود دارد كه بتوان آن را با استفاده از كنترلهاي اصلاحي مانند بازآراي سيستم قدرت (TSR : Transmission System Reconfiguration)، تغيير برنامه توليد (GR : Generators Scheduling )، بارزدايي (  Load shedding: LS) و غيره به حالت هشدار برگرداند.

در صورتي كه كنترلهاي اصلاحي مربوطه در مرحله بحراني اعمال نشوند و يا اينكه غير موثر بوده باشند سيستم وارد وضعيت فوق بحراني مي‌شود. در اين حالت روشهای كنترلي اصلاحي شامل بارزدايي و جزيره‌سازي سيستم قدرت (CSI : Controlled System Islanding) مي‌باشد [۱۲]. اين نوع كنترل قصد دارد تا حد ممكن شبكه را حفظ كرده و از فروپاشي كلي آن جلوگيري كند. در حالت كلي چنين سيستماي كنترلي را الگوي حفاظتي خاص (SPS: Special Protection Scheme)، سیستمهای حفاظتي خاص (SPS: Special Protection System)، و يا طرح اعمال شفابخش (RAS: Remedial Action Scheme) گويند. از اينرو SPS‌ يك طرح حفاظتي است كه براي تشخيص شرايط خاص سيستم قدرت كه باعث ايجاد تنشهاي غيرمعمول در سيستم شده‌اند، طراحي گرديده است تا يك سري اعمال كنترلي از پيش‌تعيين شده را براي مقابله با شرايط ايجاد شده به صورت كنترل شده انجام دهد. در بعضي حالات، SPS براي تشخيص شرايط خاص سيستم مانند اضافه بار، ناپايداري و فروپاشي شبکه در سيستم استفاده مي‌گردد. اين اعمال از پيش‌تعيين شده می‌تواند شامل بازكردن يك يا چندين خط، خارج‌كردن يك ژنراتور، تغيير توان انتقالي با خطوط HVDC، بارزدايي و جزيره‌سازي شبكه باشد كه همگي براي كاهش اثرات مضر بحران بوجود آمده مورد استفاده قرار مي‌گيرند. انواع مرسوم حفاظت مانند حفاظت خطوط و ادوات ديگر سيستم قدرت شامل اين نوع سيستم حفاظتي نمي‌باشند.

حفظ امنيت ديناميكي سيستم قدرت در مقابل يك اغتشاش بزرگ داراي بيشترين اهميت است. تشخيص سريع، دقيق و بلادرنگ ناپايداري براي بكارگيري برخي اعمال كنترل اضطراري ضروري مي‌باشد. در يك سيستم قدرت خطاهاي شديد ممكن است پايداري سيستم را كاهش داده و باعث ايجاد نوسانات و حتي از دست رفتن همگامی بين گروههايي از ماشینها شوند [۱۴-۱۳]. در صورتي كه ژنراتورها نتوانند به طور موثري دوباره باهم همگام شده و پايدار گردند احتمال جزيره‌شدن پسيو شبكه وجود دارد. متاسفانه در حالت کلی جزيره‌هاي پسيو داراي تعادل توليد – مصرف نبوده و جزاير ناپايداري را ايجاد مي‌كنند كه خود اين امر نهايتا ممكن است سيستم قدرت را تا فروپاشي كامل پيش ببرد [۱۶-۱۵]. به نظر مي‌رسد از ميان اين گونه سيستمهاي كنترلي، جزيره‌سازي شبكه به عنوان آخرين حربه در جلوگيري از فروپاشي سيستم گزينه مناسبي باشد.

جزيره‌سازي به اين معني است كه مركز كنترل براي شكستن سيستم قدرت یکپارچه جهت تشكيل جزاير پايدار مطابق با گروههاي ژنراتورهاي همسو (Coherence Generators Groups ) و نيازمنديهاي ديگر شبكه، به صورت كنترل‌شده برخي از خطوط شبكه را از مدار خارج كند [۲۳-۱۷]. اين امر مي‌تواند از وقوع فروپاشي كلي سيستم جلوگيري كرده و يا حداقل بخشي از سيستم را از وقوع حوادث سهمگین نجات داده و با وجود تقسيم شبكه قدرت به چندين جزيره غیرهمگام، هر كدام از جزاير پايدار بوده و انرژي الكتريكي را براي مصرف‌كننده‌ها تامين كند و از طرف دیگر زمان بازيابي و يكپارچه‌سازي دوباره شبكه را كه امري حياتي است تا اندازه قابل ملاحظه‌اي كاهش دهد [۲۴]. يكي از نيازمنديهاي اساسي در تشكيل جزيره‌ها شناسايي گروههاي همسو در سيستم قدرت پس از وقوع يك اغتشاش بزرگ است. اين گروههاي همسو كه در واقع از خصيصه‌هاي ذاتي و توپولوژيكي شبكه ناشي مي‌گردند، نقش عمده‌اي را در تعداد واقعی جزاير و چگونگي ايجاد آنها بازي مي‌كنند و از نظر رياضي به صورت مدهايي با فركانس پايين در سيستمهای قدرت ظاهر مي‌شوند. مدهاي بين ناحيه‌اي يك سيستم قدرت مربوط به نوسان تعداد زيادي از ماشينها در يك قسمت از سيستم قدرت نسبت به ماشينهاي موجود در قسمت ديگر است. اين مدها توسط يك يا چند گروه از ماشينها كه از نظر الكتريكي به طور محكم به همديگر متصل شده اما هر گروه نسبت به گروههاي ديگر از طريق اتصالات ضعيف به هم وصل گردیده باشند، بوجود می‌آیند [۲۶-۲۵].

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2017-03-03
كد : 9220
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .