مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

: اثر سطوح مختلف سوپر جاذب(A-200) بر عملکرد و اجزای عملکرد گندم رقم شهریار در سطوح مختلف آبیاری در دو نوع خاک با بافت¬های متفاوت

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: : اثر سطوح مختلف سوپر جاذب(A-200) بر عملکرد و اجزای عملکرد گندم رقم شهریار در سطوح مختلف آبیاری در دو نوع خاک با بافت­های متفاوت.

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

مهندسی کشاورزی، گرایش زراعت

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

خشكسالي وكمبود منابع آب يكي از مهم ترين معضلات دنياي امروز مي‌باشد كه توسعه كشاورزي را با محدوديت‌هاي جدي مواجه نموده است. كمبود آب نه تنها براي كشاورزي و باغداري كه براي ساير مصارف ازجمله شرب، صنعت و مصارف بهداشتي به مشكل روزافزون قرن جاري تبديل شده است. آب عامل عمده در توليد محصولات كشاورزي، اكولوژي و محيط زيست سالم و تأمين مواد غذايي براي جمعيتي است كه با افزايش روزافزون خود به بهره‌برداري بي‌رويه ازمنابع و آلوده سازي آن پرداخته است (ظهوريان مهر، ۱۳۸۵؛ چاتزوپلوز و همكاران، ۲۰۱۷). در كشور ايران اقليم خشك و نيمه خشك اغلب مناطق را تحت تأثير قرار داده و خصوصاً خشكسالي‌هاي اخير بر مشكل كم آبي افزوده است. هريك از گياهان بطور اعم و گياهان زراعي به طور اخص داراي حداقل نياز آبي براي رشد و توليد عملكرد مطلوب حتي تحت شرايط گلخانه‌اي مي‌باشند. درصورتي كه حداقل نياز آبي بنا به دلايلي فراهم نشود،  گياه مواجه با تنش خشكي شده در صورت مصادف شدن  تنش مزبور با مراحل رشد حساس به كمبود آب، نظير جوانه‌زني بذر و مرحله گلدهي، مي‌تواند صدمات جبران ناپذيري به محصول وارد آيد (يزداني و همكاران، ۱۳۶۸).

بر اساس آمار موجود بيش از ۹۰ درصد آب مصرفي، در بخش كشاورزي مصرف مي‌گردد از اين مقدار۶۳ درصد آن با شيوهاي غلط و سنتي آبياري به هدر مي رود (كيخايي، ۱۳۸۱؛ گنجي خرم دل، ۱۳۸۱). بنابراين استفاده بهينه از آب در اين بخش نقش مهمي در حيات بشريت ايفا مي كند، زيرا علاوه بر افزايش منابع آب قابل شرب باعث افزايش سطح كشت در مناطق خشك گرديده و افزايش توليد را به همراه خواهد داشت. در اكثرمناطق كشور ما نزولات جوي بسيار اندك و به صورت پراكنده  است و ميانگين بارش هاي سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ ميلي‌متر است و اكثراً در  غير فصل زراعي اتفاق مي افتد و از حيز انتفاع خارج مي‌شود و گاهي هم باعث تخريب و فرسايش اراضي مفيد كشاورزي مي‌شود. در اين مناطق گياهان زراعي و باغي اكثراً در تنش خشكي واقع مي‌شوند (معاوني و چنگيزي، ۱۳۸۶).

تنش خشكي زماني اتفاق مي‌افتد كه آب قابل دسترس در خاك رو به نقصان باشد و شرايط جوي هم باعث بيشتر شدن تبخير و تعرق در گياهان شود و اين شرايط ممكن است مدت بيشتري دوام داشته باشد كه در اين صورت رطوبت خاك در حد نقطه پژمردگي خواهد بود و عمل جذب و انتقال آب عملا ًقطع مي‌شود و گياه دچار مرگ مي‌گردد و راندمان توليد در محصولات كشاورزي كاهش چشمگيري مي‌يابد و تأمين غذا براي جمعيت رو به رشد جهان به صورت مشكل و مسئله‌اي بغرنج خواهد بود (معاوني و چنگيزي، ۱۳۸۶).

اگر تنها تأمين غذاي كافي براي جمعيت رو به رشد جهان مد نظر باشد، توجه به روشها و شيوه هاي آبياري جديد و روشهاي به زراعي براي بكار‌گيري هر نوع تمهيدات با هدف استفاده بهينه از منابع آب موجود، جهت دستيابي به حداكثر توليد در امر كشاورزي مسئله‌اي اجتناب ناپذير و ضروري خواهد بود. در اين صورت بايستي بهره وري مصرف آب در بخش كشاورزي از ۷/۰ كيلوگرم توليد  به ازاي هر ليتر آب مصرفي به ۸/۱ كيلوگرم توليد به ازاي هر ليتر برسد (اله دادي و همكاران، ۱۳۸۴؛ اله دادي، ۱۳۸۱؛ اله دادي و همكاران، ۱۳۸۴). اين امر زماني تحقق مي‌يابد كه با مديريت صحيح آب و خاك و استفاده از فنون پيشرفته قادر به حفظ و ذخيره بارندگي هاي پراكنده و ساير منابع محدود آب در خاك باشيم.

گندم مهمترين گياه زراعي روي زمين است (مارتين و لئونارد، ۱۹۵۰؛ امام، ۱۳۸۳). معروف است كه هر روز در نقطه‌اي از كره زمين كاشت و در همان روز در نقطه‌اي ديگر برداشت مي‌شود. اين امر حاكي از توانايي سازش بسيار زياد اين گياه با اقليم‌هاي گوناگون است. به گونه‌اي كه گندم را از فنلاند در نيمكره شمالي تا آرژانتين در نيمكره جنوبي كشت مي‌كنند. در سطح جهاني نزديك به ۵۲ درصد زمين‌هاي قابل كشت دنيا (يعني معادل ۷۰۷ ميليون هكتار) به كشت غلات اختصاص دارد كه يك سوم اين مقدار (نزديك به ۲۳۲ ميليون هكتار) زير كشت گندم است (سالفر، ۱۹۹۴).

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2017-03-01
كد : 8837
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .