مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

اثر سطوح مختلف آبشویی با پساب بر بیلان املاح خاک

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: اثر سطوح مختلف آبشویی با پساب بر بیلان املاح خاک

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

کشاورزی آبیاری و زهکشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

محدوديت منابع آب شيرين وکاهش روزافزون آن به دليل افزايش جمعيت جهان و به تبع آن فعاليت‌هايي ‌که در جهت پاسخ‌گويي به نيازهاي اين جمعيت صورت مي‌گيرد، درآينده نه چندان دور انسان را با چالش بزرگي به نام کم‌آبي روبه‌رو خواهد ساخت. افزايش تقاضاي آب از يک طرف و از طرف ديگر افزايش فعاليت‌هاي صنعتي و ازدياد گازهاي گلخانه‌اي موجود در جوّ و پديده تغييراقليم سبب کاهش منابع آب به ويژه در مناطق خشک و نيمه‌خشک شده است. به دليل توزيع نامتوازن جمعيت، آب دردسترس و ثروت، تقسيم متعادل و مساوي منابع آب دشوار است. حدود ۱/۱ ميليارد از مردم دنيا (۱۸ درصد) به آبهاي پاک دسترسي ندارند [۵۳]. حجم کل آب تجديدپذير در چرخه‌ي هيدرولوژي جهان، چندين برابر نياز جهان است. هر چند به علت عوامل جغرافيايي و اختلاف دماي فصلي مربوط به آب تجديدپذير، تنها ۳۱ درصد از اين آب براي مصارف انسان قابل دسترس است [۴۲]. در مقياس جهاني آب‌هاي برداشتي سالانه براي آبياري بيش از ۶۵ درصد از کل مصارف انسان را تشکيل ميدهد. آب مصرفي صنعت حدود ۲۰ درصد و مصرف شهري حدود ۱۰ درصد است [۱]. بهينه‌سازي و افزايش بهره وري مصرف آب در بخش کشاورزي (به عنوان بزرگترين مصرف‌کننده آب) در مناطق خشک و نيمه‌خشک، براي داشتن کشاورزي پويا و پايدار و تأمين بدون دغدغه نيازها در آينده امري ضروري است.

در طي چند سال اخير پژوهشگران زيادي در بخشهاي مختلف، راهکارهاي زيادي به منظور مقابله با مشکل کم‌آبي و همچنين بهينه‌سازي مصرف آب ارائه داده‌اند. برخي از مواردي که مربوط به بخش کشاورزي مي‌شود، عبارتند از: استفاده از پساب‌هاي تصفيه‌شده درآبياري مزارع، بکارگيري سيستم‌هاي ‌آبياري‌ تحت فشار و اجراي‌ مديريت کم‌آبياري.

محدودیت منابع آب، رشد روز افزون جمعیت و همچنین تولید حجم عظیمی از فاضلاب شهری و لزوم دفع آن باعث شده است که بهره‌گیری مجدد از فاضلاب ضروری شود. برخی پژوهش‌گران بر این باور هستند که مناسب‌ترین راه دفع فاضلاب خانگی استفاده از آنها در کشاورزی می‌باشد زیرا هم عناصری که از خاک توسط گیاهان خارج شده به آنها بازگردانده می‌شود و هم خطر آلودگی محیط زیست و رودخانه‌ها و سایر منابع آب کاهش می‌یابد [۲۵]. واژه آبیاری با پساب به معنای آن است که از پساب به عنوان یک منبع جایگزین آب معمولی در آبیاری استفاده شود [۴۰]. استفاده از پساب تصفیه‌شده در کشاورزی باعث کاهش استفاده از آب‌هایی می‌شود که علاوه بر کشاورزی می‌توانند به مصارف دیگر نظیر شرب برسند [۴۰]. با گسترش پیدا کردن روش‌های تصفیه فاضلاب، توجه به استفاده از پساب بدست آمده از تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب شهری در کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

کاربرد وسیع فاضلاب تصفیه‌شده خانگی در سیستم‌های آبیاری همراه با پژوهش‌های گسترده در اروپا و آمریکا از اوایل سال‌های ۱۹۰۰ آغاز گردید. برای اولین بار در آمریکا در سال ۱۸۸۹ پساب فاضلاب جهت آبیاری و کوددهی به فضای سبز در پارک مشهور (گلدن کیت) در شهر سانفرانسیسکو بکار رفت. پس از آن در سال ۱۹۲۹ در شهر پانوما (کالیفرنیا) استفاده اصولی از پساب تصفیه‌شده جهت آبیاری باغ‌ها و فضای سبز شروع شد. با وجود امتیازات عالی فاضلاب تصفیه‌شده، موارد نامطبوع و زیان‌‌آوری چون بوی بد آن و غلظت زیاد عنصر میکرو و نادر، استفاده از آن را محدود می‌‌کند. بنابراین کشاورزان تمایل کمتری به استفاده از آن دارند. آلودگی میکروبی موجود در فاضلاب خانگی تصفیه‌شده و انتقال آن به اندام‌‌های گیاهی دیگر، کاربرد آن را کاهش می‌‌دهد. از جمله آلودگی‌‌های میکروبی موجود در اکثر فاضلاب‌‌ها می‌‌توان به ویروس‌‌ها، باکتری‌‌ها، پرتوزوآها و جلبکها اشاره نمود. پخش و عدم استفاده درست از فاضلاب تصفیه‌شده خانگی در سطح مزارع، شیوع انواع بیماری‌‌ها را افزایش می‌‌دهد. استفاده از فاضلاب‌‌های خانگی تنها زمانی پیشنهاد می‌‌گردد که از اثرات متقابل عنصر سمی و فعالیت‌‌های میکروبی با عوامل محیطی حاکم بر منظقه مانند دما، رطوبت، pH خاک و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک آگاهی کاملی در دست باشد. از نقطه نظر پژوهش‌گران زراعی، پیامد‌های سوء سمّیت عناصر میکرو در حالت محلول به مراتب بیشتر از غلظت کل آن‌‌ها در خاک است زیرا که اکثر واکنش‌‌های شیمیایی و حداکثر جذب توسط گیاه در فاز محلول انجام می‌‌شود [۴، ۱۳ و ۱۶].

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

2017-03-01
كد : 8828
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .