مقاله پایان نامه مورد نظر خود را در میان هزاران موضوع بیابید و دانلود کنید !

آثار حقوقي ازدواج غير قانوني بانوان ايراني با اتباع خارجي بر فرزندان آنان

  • پس از پرداخت لينک دانلود نمايش داده مي شود و به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • قيمت :
    190,000 ریال
  • فرمت :
    PDF / WORD
خريد آنلاين

دانلود پروپوزال آماده: آثار حقوقي ازدواج غير قانوني بانوان ايراني با اتباع خارجي بر فرزندان آنان

نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

هر دولتي براي شناسايي اتباع خود مقرراتي دارد که بر اساس آن بين اتباع خود و دول بيگانه تميز قائل مي­شود. در ايران ماده ۹۷۶ تا ۹۹۱ کتاب دوم از جلد سوم قانون مدني مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۱۳ و اصلاحيه هاي بعدي آن به مسئله تابعيت مي­پردازد و احکامي را بيان مي­کند، از طرفی پديده مهاجرت متاثر از عوامل اجتماعي، اقتصادي و بروز جنگ و ناآرامي در کشورها است که براي همسايگان آن کشورها مشکلاتي را به همراه دارد. کشور هاي مهاجر فرست همسايه ايران عمدتا عراق و افغانستان هستند که در يک برهه از زمان با اعمال سياست درهاي باز از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران، خيل عظيمي از اتباع عراقي و افغاني وارد خاک ايران شدند. مهاجرين و پناهندگان و بطور عمده افغاني ها به دليل دريافت کم دستمزد مورد استقبال صنعت گران و توليد کنندگان قرار گرفته و براي خود جايگاه اقتصادي نسبتا مناسبي در ايران پيدا نموده و دولت پس از گذشت اين دوره و تغيير سياست مبني بر اخراج اتباع افغاني از ايران و سر شماري آنان با مشکل جديدي مواجه شد که همان ازدواج آنان با دختران ايراني بود و مسئله جدي تر هويت و تابعيت فرزندان حاصل از اين ازدواج ها بود و از آنجائيکه ايرانيان مسلمان توجه و اشراف بيشتري به احکام ديني مربوط به ازدواج نسبت به قوانين ومقررات موضوعه دارند، بنابراين از آثار و تبعات حقوقي ازدواج با خارجيان غافل مانده و مبتني بر قواعد مذهبي و عرفي ازدواج کرده و صاحب فرزند مي­شوند. تا اينجاي ماجرا از منظر زوجين مسئله اي وجود ندارد ولي به مجرد درخواست سند هويتي تابعيتي يعني شناسنامه براي کودک خود از ادارات ثبت احوال، تابعيت کودک زير سئوال مي­رود و عدم انطباق آن با قواعد تابعيت به شکل يک معضل خود نمايي مي­کند.

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

پاسداري از مرز هاي هويتي و تابعيتي همان اندازه اهميت دارد که نگهباني از مرز هاي جغرافيايي کشور ، حراست از کشور در گرو شناخت آسيب هاي موجود و تهديد هاي احتمالي به تماميت ارضي و جمعيتي کشور است . بنابر اين همانطور که نبايد در اعطاي تابعيت تساهل نمود در گرفتن تابعيت از اتباع ايراني نيز نبايد ساده انگاري بيش از حد يا سخت گيري بي مورد نمود،‌ چرا که مقوله تابعيت يک امر سیاسی و مبتنی بر مصلحت اندیشی زمامداران حکومت است نه يک موضوع شرعي.

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

مطالعات صورت گرفته در خصوص مسئله تابعيت کودکان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان خارجي بيشتر و عمدتاً بصورت مقاله است و کار تحقيقي دانشجويي در اين زمينه کمتر انجام شده است. برخي از نويسندگان از جنبه جامعه شناختي و پاره اي از لحاظ روانشناختي به موضوع پرداخته اند و عده اي نيز صرفا چارچوب هاي قانوني را مد نظر داشته اند و کمتر به چالش ها و آثار و تبعات اين گونه ازدواج ها خصوصا بر کودکان و زن ايراني پرداخته شده است. ­در ادامه تعدادي از کارهاي تحقيقي و مقالات منتشر شده معرفي مي گردد.

  • کارهاي پژوهشي انجام شده :

 

الف) سيدرضا مشرف (۱۳۸۷) : پژوهشکده امير کبير ـ مشهد ـ وي در يک پژوهش که با همکاری اداره کل ثبت احوال استان خراسان رضوی انجام شده است، به بررسي پيامدهاي ازدواج غيرقانوني زنان ايراني با اتباع بيگانه در استان خراسان رضوي پرداخته است. او با روش تحقيق پيمايشي به ۳۰۲ زوج با شرايط موصوف به مصاحبه پرداخته، اطلاعات به دست آمده را با روشهاي آماري تحليل نموده و به نتايج زير دست يافته است:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://12lai.com/: https://12lai.com/

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری مدیریت، انجام رساله روانشناسی، انجام پروپوزال دکتری مدیریت، پروپوزال آماده حسابداری، پروپوزال آماده مدیریت مالی، پروپوزال آماده اقتصاد

 

2022-04-26
كد : 5265
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :


تمامی حقوق برای سایت دانلود مقاله پایان نامه محفوظ می باشد .

© تمامی حقوق برای سایت آسان تز ( مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه - پرسشنامه - پروپوزال آماده ) محفوظ می باشد .